Senin, 09 November 2015

Aloe Vera: A Blessing bercampur

Aloe Vera: A Blessing bercampur

Ramai di antara kita tahu orang-orang dengan tumbuh-tumbuhan lidah buaya di rumah mereka, dari mana mereka memotong daun untuk digunakan untuk tujuan perubatan. Banyak tuntutan telah dibuat untuk kegunaan kesihatan tumbuh-tumbuhan ini, tetapi ia adalah penting untuk menapis tuntutan mewah daripada mereka yang mempunyai bukti yang nyata untuk menyokong mereka. Beberapa kegunaan yang dicadangkan boleh membawa akibat yang tidak menyenangkan.

Satu perkara yang kelihatan agak tertentu, kedua-duanya dari pengalaman rakyat dan daripada kajian saintifik: lidah buaya boleh membantu melegakan kulit terbakar. Ini tidak merujuk kepada terbakar benar-benar serius, walaupun, tetapi untuk masa-masa apabila anda secara tidak sengaja menyentuh kuali panas di dapur, atau anda mempunyai selaran matahari. Dalam kes ini, berbuka di luar daun lidah buaya tebal dan menyebarkan sap ke atas luka boleh melegakan dan menyembuhkan. Tetapi sap tidak boleh digunakan sebagai pelindung matahari.

Sesetengah orang juga menyokong mengambil lidah buaya dalam untuk pelbagai penyakit. Ini adalah di mana penjagaan yang melampau adalah perlu, bagaimanapun, kerana kajian penggunaan ini telah menghasilkan keputusan yang pelbagai. Dalam satu tangan, campuran yang diperolehi dari pokok yang kelihatan mempunyai kesan yang baik apabila ia datang untuk menurunkan paras glukosa darah, namun dalam keadaan lain ia telah memburukkan hati. Aloe kadang-kadang disyorkan sebagai julap, namun ia telah dikenali untuk menghasilkan teruk, kekejangan yang menyakitkan dalam proses.

Walaupun tumbuh-tumbuhan yang mempunyai manfaat perubatan yang baik boleh menjadi berbahaya jika tidak dikendalikan dan digunakan dengan betul. Jika anda berfikir untuk menggunakan lidah buaya untuk sesuatu yang lebih daripada bahagian kecil dari daun untuk memohon kepada luka terbakar yang mudah, anda akan melakukan yang terbaik jika anda membeli produk yang dihasilkan oleh sebuah syarikat terkemuka. Mereka telah mengeluarkan beberapa bahan kimia semula jadi yang boleh menyebabkan reaksi fizikal yang tidak baik.

Alam tidak memberikan ubat tumbuhan untuk banyak perkara yang Ail kami. Tetapi ia adalah tanggungjawab kami untuk mengetahui sifat-sifat mereka dan untuk mendapatkan dan menggunakan remedi dengan bijak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar