Senin, 09 November 2015

Bagaimana untuk Melegakan Sembelit Dalam Hanya Beberapa Langkah

Bagaimana untuk Melegakan Sembelit Dalam Hanya Beberapa Langkah

Jika anda mengalami sembelit, kemungkinan yang sangat baik bahawa anda sentiasa mencari untuk bagaimana untuk melegakan sembelit. Berita buruk ialah, sembelit boleh sangat tidak selesa atau sakit, tidak sihat, dan yang serius. Berita baik, bagaimanapun, adalah bahawa ia adalah agak mudah untuk mengubati sembelit, dalam hanya beberapa langkah!

Sebelum anda mula belajar bagaimana untuk melegakan sembelit, memahami bahawa ia adalah satu proses dan bahawa ia tidak boleh berlaku dalam sekelip mata. Melegakan sembelit semula jadi lembut pada badan, tetapi ia akan berkesan jika anda membiarkan ia berfungsi.

Langkah 1: Hidrat!

Ia adalah sangat penting bahawa anda minum air yang secukupnya, terutamanya air, setiap hari. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari, dan jika anda ingin benar-benar memulakan usus anda untuk membatalkan, minum satu 20 auns tambahan setiap pagi sebelum sarapan. Matlamatnya adalah untuk membawa lebih banyak air ke dalam usus untuk melembutkan najis keras, kering anda tidak berupaya untuk lulus.

Langkah 2: Dapatkan lebih banyak serat!

Salah satu perkara yang terbaik yang anda boleh lakukan dalam perjalanan anda ke arah mencari jalan bagaimana untuk melegakan sembelit adalah untuk meningkatkan serat dalam diet anda. Garis panduan yang baik untuk pergi dengan adalah untuk cuba untuk mendapatkan kira-kira 30 atau lebih gram serat dalam diet anda setiap hari. Menambah serat melalui buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin untuk diet anda secara beransur-ansur supaya sistem anda boleh menyesuaikan diri dengan peningkatan dalam serat. Jika tidak, anda boleh mengalami kesan yang mengikat dan bukannya satu julap!

Langkah 3: Dapatkan bergerak

Adakah anda melakukan dua langkah pertama dan masih tidak boleh mengetahui bagaimana untuk melegakan sembelit? Menumpukan perhatian anda ke tahap aktiviti anda. Jika anda tinggal gaya hidup tidak aktif, yang boleh menjadi sebahagian - atau - daripada masalah. Mula dengan mengambil langkah-langkah kecil dan meningkatkan tahap aktiviti anda sedikit pada satu masa. Walaupun sedikit perubahan boleh membuat perbezaan.

Langkah 4: Elakkan makanan bahaya

Hanya kerana ia adalah penting untuk memahami yang makanan akan menggalakkan penghadaman yang sihat, belajar bagaimana untuk melegakan sembelit juga kira-kira mengetahui yang makanan yang boleh mengikat dan oleh itu perlu sederhana atau dielakkan. Jika anda makan banyak makanan yang diproses, gula-gula gula yang penuh, susu penuh lemak, jumlah yang tinggi keju dan produk tenusu yang lain, daging lemak, mentega dan lemak haiwan yang lain, diet anda boleh menjadi penyebab sembelit anda. Fokus kepada makan makanan yang kaya dengan bijirin penuh, buah-buahan, sayur-sayuran dan protein tanpa lemak. Ini bukan sahaja akan menyumbang kepada kesihatan keseluruhan yang lebih baik tetapi ia juga akan membantu merawat sembelit anda.

Anda boleh melihat bahawa belajar bagaimana untuk melegakan sembelit terutamanya tentang mendapatkan gaya hidup anda dan diet anda di cek. Jika perkara-perkara ini tidak membantu, anda mungkin perlu berbincang dengan doktor anda untuk bekerja bersama-sama untuk mencari penyelesaian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar