Senin, 09 November 2015

Pengajian Jarak Jauh Naturopati: Bukan Lagi-Rate Kedua Alternatif

Pengajian Jarak Jauh Naturopati: Bukan Lagi-Rate Kedua Alternatif

Naturopati adalah hanya satu lagi perkataan untuk perubatan semula jadi. Ia adalah sains yang sangat lama (perkataan 'sains' bermaksud pengetahuan) yang mempunyai akar dalam tradisi penyembuhan India dan Cina. Di sebelah barat tradisi ini telah bercabang keluar ke dalam banyak bidang yang berbeza, tetapi teras mereka semua adalah terapi pemakanan naturopathic, atau pemakanan yang hanya naturopathic.

Naturopati Sekolah

Latihan Naturopathic pada masa kini terbahagi kepada dua jenis. Jenis pertama kadang-kadang dikenali sebagai 'kebersihan semula jadi'. Ia adalah semua tentang makan segar, (sering mentah) semula jadi makanan, pembersihan dalaman, detoksifikasi dan puasa. Dengan jenis ini naturopati, tidak banyak berubah sejak zaman pra-antibiotik, apabila naturopati diamalkan oleh Harry Benjamin, Henry Lindlahr dan pemimpin sama pergerakan kesihatan semula jadi. Ia adalah pilihan rawatan yang amat nyata dan sering efektif untuk pembunuh penyakit berjangkit. Sebelum kedatangan antibiotik, penyakit seperti demam berdarah, difteria dan batuk kering merupakan masalah kesihatan awam terbesar hari.

Pada masa kini, kronik sakit kesihatan dalam bentuk artritis, penyakit jantung atau masalah hormon adalah cabaran terbesar kami. Naturopati tradisional kadang-kadang boleh membantu keadaan ini, tetapi ia adalah 'satu diet untuk semua' pendekatan yang boleh terhad dalam kesannya.

Jenis lain sekolah naturopathic cenderung untuk model sendiri pada sekolah-sekolah perubatan konvensional, dengan kepatuhan yang sentiasa lebih ketat untuk apa yang dikenali sebagai 'berasaskan bukti' model. Pengajaran pengetahuan terapeutik penting dikumpulkan oleh tuan lebih beberapa dekad, sering ketinggalan dalam kursus-kursus ini memihak kepada pengajaran hasil ujian klinikal ke atas pemakanan tambahan dan ubat-ubatan herba.

Sekolah-sekolah ini juga boleh fasa keluar edisi yang lebih tua daripada buku-buku dan termasuk hanya teks yang telah ditulis semula untuk meninggalkan apa yang dipanggil pandangan terapeutik 'tidak saintifik', meninggalkan hanya rujukan kepada ujian klinikal dan penyelidikan yang serupa. Satu contoh yang ketara adalah edisi asal indah Rudolf Fritz Weiss 'buku' Perubatan Herba 'yang penuh dengan emas tulen bagi pengamal yang keutamaan adalah untuk membantu mereka yang sakit. Saya mempunyai satu salinan buku ini yang saya tidak akan perdagangan untuk 1,000 salinan 'ditapis secara saintifik' edisi terbaru.

Mendapatkan Orang Well Again

Malangnya ia adalah perkara biasa sekarang untuk sekolah-sekolah yang paling terkenal naturopati untuk mengikuti apa yang dipanggil 'berasaskan bukti' dunia. Selepas pelajar telah menghabiskan 100,000 dolar dan empat tahun hidupnya pada jenis latihan, pelajar boleh mendapati bahawa dia sebenarnya kurang memahami asas kesihatan holistik, dan tidak faham mengapa ramai pesakit tidak bertindak balas kepada rawatan.

Lagipun, jika amalan anda adalah berdasarkan kepada prinsip bahawa 'peratusan besar' wanita dengan sindrom prahaid bertindak balas kepada vitamin tambahan tertentu, maka dengan menyalin rawatan ini anda hanya akan membantu bahagian yang sama bagi pesakit anda sendiri. Dalam amalan perubatan yang 'peratusan besar' hanya bermakna mereka yang melakukan lebih baik daripada pesakit yang telah diberikan rawatan dummy.

Sebaliknya jika anda belajar dengan seorang guru yang berdedikasi untuk mencari pendekatan klinikal yang paling berkesan untuk semua orang - sama ada daripada pengalaman mereka sendiri atau juga sedang mengkaji nasihat daripada tuan lalu - anda mungkin lebih cenderung untuk mencapai apa yang anda asalnya mahu apabila anda mendaftar untuk kursus anda: untuk mendapatkan orang ramai baik lagi.

Pengajian Jarak Jauh Naturopati: Penyelesaian Latihan baru?

Seperti yang saya tulis buku saya selama ini, saya mahu sangat banyak untuk memulakan kursus latihan yang akan membantu untuk membetulkan beberapa masalah yang saya telah diterangkan. Tetapi bermula sekolah adalah satu projek besar, tidak boleh dipandang ringan. Saya melakukan mengajar kursus-kursus pendek 'pembangunan kemahiran bagi naturopaths yang sudah layak, dan kursus-kursus ini sentiasa mendapat sambutan. Satu perkara yang saya pelajari daripada pelajar saya adalah bagaimana tekanan ia adalah untuk mereka pergi ke kelas. UK bukan negara besar, tetapi walaupun demikian, jarak dan perbelanjaan perjalanan adalah terlalu tinggi untuk hampir semua orang yang tinggal lebih daripada 100 batu jauhnya.

Tetapi akan kursus pembelajaran jarak jauh boleh diterima? Selepas memikirkan dan merancang Saya percaya bahawa saya boleh membuat kursus naturopati pembelajaran jarak jauh hanya sebagai baik sebagai kursus yang diajar di dalam kelas. Semakin saya berfikir tentang hal itu, lebih banyak kelebihan yang saya nampak untuk pelajar. Bukan sahaja kemampuan yang lebih besar dan kemudahan, tetapi juga kemudahan yang lebih besar pembelajaran, dan lebih baik hubungan pelajar dan guru.

Apabila anda berfikir tentang hal itu, berapa banyak pelajar dan guru kenalan yang anda dapat di dalam kelas? Anda perjalanan 100 batu untuk mendengar beberapa hari kuliah dan meletakkan tangan anda untuk bertanya soalan. Anda boleh mendapatkan maklumat yang sama dalam talian dan bertanya soalan anda di forum dalam talian, di mana anda mungkin akan mendapat jawapan yang lebih baik kerana guru mempunyai peluang untuk berfikir mengenainya. Di dalam kelas anda perlu cuba untuk tulis jawapan yang guru dan mentafsirkan kemudian. Dalam forum dalam talian jawapan yang ditulis untuk anda sepenuhnya.

Kursus dalam talian kini boleh dengan mudah termasuk kandungan video untuk mengubah pengalaman pembelajaran - jauh lebih baik daripada mendengar syarahan droning pada. Adalah diketahui umum bahawa purata pelajar mula hilang tumpuan selepas kira-kira 25 minit dan memerlukan rehat. Jika anda perlu menghadiri kuliah sepanjang hari atau hujung minggu yang penuh, paruh kerap tidak mungkin. Tetapi dalam talian mereka. Hanya hentikan video dan mempunyai cawan teh hijau.

Akreditasi Untuk Jarak Graduan Pembelajaran

Selepas layak, graduan kursus naturopati perlu berupaya untuk menyertai persatuan profesional kebangsaan. Ini membolehkan mereka untuk mendapatkan insurans pengamal yang mereka perlukan untuk mewujudkan undang-undang dalam amalan swasta. Penasihat kesihatan Naturopathic juga perlu insurans profesional jika mereka bekerja untuk kedai-kedai makanan kesihatan, kelab kesihatan atau syarikat-syarikat vitamin.

Ini adalah mengapa semua kursus latihan pengamal perlu diiktiraf oleh persatuan profesional kebangsaan yang diiktiraf oleh syarikat insurans. Baru-baru ini, ramai yang berpandangan jauh persatuan profesional mula menyedari bahawa kelayakan pembelajaran jarak jauh dari sekolah yang baik boleh menghasilkan pengamal yang baik. (Pautan di akhir untuk mencari kursus yang diiktiraf.)

Naturopati moden

Naturopati moden tidak perlu menggabungkan pengetahuan yang diperoleh daripada penyelidikan moden. Tetapi saya tidak percaya bahawa ini bermakna melupakan apa yang mendahului kita mengajar kita. Naturopati adalah mengenai memahami tubuh manusia dan bagaimana ia menjadi sakit. Barulah boleh rawatan yang paling sesuai digunakan. Malangnya prinsip asas ini sedang terhakis di sekolah-sekolah arus perdana naturopati. Saya percaya bahawa beberapa latihan yang terbaik kini boleh didapati di sekolah-sekolah yang lebih kecil dan dengan belajar dari guru tuan yang dihormati. Pembelajaran jarak jauh naturopati baik boleh jalan ke hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar