Senin, 09 November 2015

Pemulihan Herba Untuk Sembelit Anda Boleh Gunakan Di Rumah Anda Sendiri

Pemulihan Herba Untuk Sembelit Anda Boleh Gunakan Di Rumah Anda Sendiri

Secara klinikal, sembelit ditakrifkan sebagai pergerakan usus yang tidak teratur atau kelulusan sama ada sedikit najis atau najis kering dan keras. Ini boleh disebabkan oleh kekurangan serat atau penghidratan, gaya hidup tidak aktif, kesan sampingan dari ubat-ubatan, atau sebagai hasil daripada syarat-syarat tertentu. Apabila serangan berkala sembelit berlaku, terdapat ubat-ubat herba untuk sembelit yang boleh membantu meringankan keadaan ini tidak selesa.

Prinsip di sebalik ubat-ubat herba untuk sembelit ialah pendekatan semula jadi, bukan kimia untuk melegakan sembelit adalah cara gentlest. Semakin dekat dengan alam semula jadi ubat, lebih baik. Itu bukan untuk mengatakan bahawa ubat-ubat herba untuk sembelit tidak perlu diambil serius dan berhati-hati, namun. Semula jadi tidak secara automatik sama selamat, jadi pastikan anda melakukan penyelidikan anda.

Minyak badam

Campurkan sedikit minyak badam ke dalam segelas susu (yang boleh dihangatkan jika mahu) dan menikmati minuman sebelum tidur. Menjelang pagi, anda akan dapat secara berkesan membatalkan usus anda.

Jus lobak merah

Satu lagi remedi rumah paling mudah untuk menyediakan jus lobak merah. Anda boleh membeli jus lobak merah, tetapi lebih berkesan adalah untuk membuat anda sendiri. Dapatkan pemerah jus dan mula memerah jus! Anda boleh mencampurkan jus lobak merah anda dengan jus sayur-sayuran lain untuk menumbuk satu-dua lega sembelit, seperti jus bayam. (Tidak, benar-benar, ia sedap!)

Licorice

Kami tidak bercakap tentang jenis yang anda boleh membeli dalam terlalu mahal, pakej bersaiz gergasi di teater filem. Apabila ia datang kepada ubat-ubat herba untuk sembelit, teh likuoris adalah cara untuk pergi. Herba ini boleh menjadi sangat berguna dalam membantu saluran pencernaan anda kembali kepada fungsi normal dalam hanya beberapa hari. Bancuh secawan teh likuoris beberapa (sehingga tiga atau empat) kali setiap hari dan menghirup pada masa lapang.

Buckthorn

Juga dikenali sebagai Cascara Sagrada, buckthorn (atau California buckthorn) boleh membantu merangsang usus besar untuk kontrak yang boleh membantu menggalakkan pergerakan usus. Ini ubat herba boleh dibeli dalam bentuk kapsul, cecair, dan sebagai kulit yang kering.

Tamarind

Popular di beberapa masakan Asia, pulpa asam jawa boleh digunakan sebagai salah satu daripada ubat-ubat herba untuk sembelit. Ambil pulpa dengan sendiri sebelum tidur atau, sebagai alternatif, menambah kepada makanan. Terdapat banyak resipi di luar sana yang mengandungi asam jawa. Satu carian Internet yang mudah akan menyediakan banyak pilihan.

Ginger

Halia digunakan sebagai ubat herba untuk pelbagai jenis kecewa usus, termasuk sembelit. Cuba bru satu sudu halia segar (parut) dalam beberapa cawan air. Curam selama 10-15 minit dan minum sepanjang hari sehingga masalah itu diselesaikan. Sehingga ante lebih, anda boleh menambah beberapa biji flaks tanah untuk kemasukan ini.

Milk thistle

Untuk salah satu daripada julap herba paling ringan untuk sembelit, cuba milk thistle. Terdapat dalam bentuk pil, berwarna, atau teh yang boleh menghirup, milk thistle boleh membantu menggalakkan usus untuk membatalkan.

Apabila sembelit berlaku, cuba salah satu ubat-ubat herba untuk sembelit. Ini adalah pilihan yang lebih baik untuk melegakan sembelit lebih, julap kimia tradisional kerana mereka lebih mudah pada badan, menawarkan lebih sedikit kesan sampingan, dan menawarkan banyak pilihan dari segi rumusan mereka. Jika sembelit tidak reda selepas mencuba beberapa ubat-ubatan herba untuk sembelit, rujuk penyedia jagaan kesihatan anda.

Walaupun ubat-ubatan herba untuk sembelit terbukti membawa hasil layanan yang baik, tiada apa yang boleh mengalahkan amalan diet yang betul dan pengubahsuaian gaya hidup untuk mengelakkan pertarungan yang kerap sembelit. Hal ini terutama berlaku jika sembelit kebanyakan masa disebabkan oleh gaya hidup yang tidak aktif dan serat yang tidak mencukupi dan pengambilan cecair. Ubat-ubat herba untuk sembelit adalah lebih baik daripada menggunakan julap dalam rumusan kimia. Seperti biasa, semula jadi masih pilihan terbaik untuk mengelakkan menghadapi kesan sampingan negatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar