Senin, 09 November 2015

Menyembuhkan Asli untuk ADHD - Mencari Satu Hak untuk Anda atau Anak Anda

Menyembuhkan Asli untuk ADHD - Mencari Satu Hak untuk Anda atau Anak Anda

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) adalah satu keadaan tingkah laku yang paling biasa di sekolah-kanak, tetapi juga boleh dilihat pada orang dewasa. Adalah dianggarkan bahawa ia memberi kesan kepada antara 8 dan 10 peratus kanak-kanak. Kanak-kanak lelaki adalah tiga kali lebih mungkin didiagnosis dengan gangguan daripada perempuan, walaupun sebab untuk ini belum dikenal pasti.

Biasanya bercakap, kanak-kanak ADHD terdedah kepada hiperaktif, yang bertindak tanpa berfikir pertama tentang akibat, dan berjuang untuk memberi tumpuan. Individu-individu ini mungkin tidak mempunyai masalah dengan memahami maklumat atau arahan, tetapi akan mencari susulan mencabar kerana mereka tidak dapat memberi perhatian, tetap duduk tetap, atau memberi tumpuan kepada butiran.

Walaupun majoriti pesakit dengan keadaan ini menggunakan ubat sebagai rawatan, semakin ramai orang mencari penawar semula jadi untuk ADHD. Terdapat banyak sebab untuk mahu untuk mengelakkan ubat-ubatan preskripsi, termasuk risiko kesan sampingan yang sering termasuk sakit kepala, loya, gangguan makan, muntah, sakit perut, dan gejala-gejala yang tidak diingini yang lain. Selain itu, beberapa ubat-ubatan ini boleh membawa kepada ketagihan, manakala yang lain telah dikaitkan dengan peningkatan risiko kemurungan apabila kanak-kanak menjadi dewasa.

Penawar semula jadi untuk ADHD boleh membantu untuk merawat gangguan dengan berkesan tanpa meletakkan anda atau anak anda pada risiko kesan sampingan yang tidak menyenangkan atau gejala pengeluaran. Antara ubat-ubat lebih biasa termasuk yang berikut:

· Senaman harian biasa - tahap aktiviti yang mencukupi boleh membuat perubahan yang besar dalam kehidupan seorang kanak-kanak dengan gangguan defisit perhatian. Ia membantu meningkatkan kesihatan secara keseluruhan dan membakar tenaga tambahan yang boleh membuat ia lebih sukar untuk memberi tumpuan. Permainan dengan kawan-kawan, adik-beradik, atau ibu bapa sentiasa sesuai untuk pelajar yang mahu kekal aktif. Ia adalah penting untuk tidak keterlaluan, memastikan bahawa ia akan kekal sesuatu yang menyenangkan setiap hari dan tidak kerja rumah.

· A sihat, berkhasiat diet, seimbang - apabila mereka bentuk diet yang sebagai sebahagian daripada penawar semula jadi untuk ADHD, kesihatan keseluruhan yang sepatutnya menjadi kebimbangan utama. Menjaga pemakanan seimbang adalah keutamaan, sambil meminimumkan pengambilan makanan yang diproses, makanan dengan bahan tambahan, bahan pengawet, pewarna, dan bahan kimia lain, jus bergula dan makanan manis, makanan yang mengandungi kafein, dan makanan termasuk pemanis tiruan. Sebaliknya, diet harus terdiri daripada buah-buahan segar dan sayur-sayuran, bijirin penuh, minyak masak sihat, protein tanpa lemak, dan makanan yang mengandungi omega-3 asid lemak.

· Makanan tambahan herba semula jadi - kajian menunjukkan bahawa beberapa herba yang sangat membantu untuk meningkatkan fungsi otak sementara membolehkan individu untuk menumpukan perhatian dan tumpuan yang lebih berkesan. Ini termasuk herba seperti berketayap, Tuberculinum, verte alba dan rooibos, oatstraw, hyoscyamus dan arsen IOD.

Sebelum memulakan sebarang penawar semula jadi baru untuk ADHD, pastikan anda bercakap dengan doktor untuk memastikan bahawa rawatan tidak akan bercanggah dengan mana-mana isu-isu kesihatan, ubat-ubatan, atau keperluan perubatan lain, dan untuk memastikan bahawa rawatan itu tidak akan mendatangkan lebih banyak mudarat daripada yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar