Senin, 09 November 2015

Doktor ahli tulang Vs Tradisional Perubatan

Doktor ahli tulang Vs Tradisional Perubatan

Banyak mitos terapung di sekitar orang awam mengenai tulang dan nilai vs doktor perubatan tradisional. Dalam erti kata lain ini adalah tradisional vs perubatan alternatif.

Satu mitos adalah bahawa ahli tulang tidak benar-benar doktor. Malah chiropractor yang berpendapatan DC, Doktor Muda Chiropractic dari sebuah kolej kiropraktik. Mereka masing dilesenkan sebagai penyedia penjagaan kesihatan di negeri Amerika Syarikat setiap dan berpuluh-puluh negara di seluruh dunia. Kedua-dua kurikulum sekolah kiropraktik dan perubatan yang sangat mencabar dan pada dasarnya sama.

Pada kenyataannya tulang mempunyai masa kelas lebih daripada doktor perubatan tradisional. Mereka juga perlu melengkapkan keperluan penduduk dalam persekitaran klinikal dengan pesakit kehidupan sebenar. Sebaik sahaja mereka menamatkan pengajian terdapat empat peperiksaan lembaga negara mereka mesti lulus, di negeri-negeri di mana mereka mahu mengamalkan.

Kiropraktor, sebagai doktor perubatan tradisional lakukan, perlu menjalani jenis yang sama pengujian dan pelesenan dan dipantau oleh kerajaan dan rakan sebaya kebangsaan ulasan. Medicare, Medicaid dan Pekerja Program Pampasan merangkumi rawatan kiropraktik dan agensi-agensi persekutuan menerima sijil cuti sakit daripada doktor kiropraktik.

Terdapat perbezaan di antara tulang dan doktor tradisional cara tersendiri untuk rawatan. Doktor perubatan berurusan dengan memberi ubat (bahan kimia biokimia dalaman) dan melakukan pembedahan. Kencing manis, hipotiroidisme dan jangkitan secara berkesan dirawat secara kimia.

Satu lagi perbezaan dari perubatan tradisional adalah bahawa dengan tulang pesakit tidak perlu mempunyai tanda-tanda untuk menerima rawatan. Pendekatan mereka adalah pencegahan, penjagaan kesihatan. Pelarasan tulang belakang bagi memperbaiki susunan dan keseluruhan kesejahteraan boleh diberikan sebelum masalah berkembang.

Jika terdapat kerosakan tisu lembut kesakitan menyebabkan atau tulang belakang telah menjadi tidak wajar selaras ia boleh memberi kesan kepada kesihatan seluruh badan dan tidak ada bahan kimia boleh menetapkan ini. Masalah fizikal seperti sakit belakang, kekejangan otot, sakit kepala dan postur yang lemah memerlukan penyelesaian fizikal menggunakan pelarasan tulang belakang, latihan, terbentang dan terapi otot.

Walaupun terdapat perbezaan dalam kaedah rawatan tulang vs doktor perubatan tradisional ia tidak bermakna satu kaedah hendaklah dinilaikan kurang. Kiropraktor dan doktor perubatan tradisional kedua-duanya mempunyai tempat-tempat mereka yang bernilai untuk menangani isu-isu kesihatan. Sebagai fikiran rakyat membuka mereka melihat bahawa mereka boleh mempunyai pilihan treatment.between kedua-dua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar