Senin, 09 November 2015

Menggunakan Hypnosis Sebagai Borang Rawatan untuk Sasaran Gejala IBS

Menggunakan Hypnosis Sebagai Borang Rawatan untuk Sasaran Gejala IBS

Terdapat beribu-banyak sebab-sebab potensi Sindrom Usus Mudah Rengsa bahawa ia akan menjadi sangat sukar untuk menyenaraikan mereka semua dalam satu artikel, namun majoriti orang-orang yang mengalami IBS sering boleh mendapati bahawa rawatan, atau sekurang-kurangnya cara untuk menyasarkan dan kemudahan gejala IBS, boleh didapati di yang paling tidak mungkin tempat. Antara perubahan yang lebih umum bahawa orang membuat apabila cuba untuk menyasarkan gejala IBS mereka dan mencari beberapa bentuk resolusi adalah untuk membuat beberapa perubahan kepada diet mereka, ini mungkin melibatkan tidak termasuk kumpulan makanan tertentu atau jenis serat tidak larut. Walau bagaimanapun, tiada satu rawatan perlu dijamin sebagai satu saiz yang muat semua "mengubati" untuk IBS - ia banyak bergantung kepada tahap Sindrom Usus Mudah Rengsa anda dan apa yang telah mendorong gejala di tempat pertama.

Satu peningkatan rawatan popular untuk IBS adalah hipnosis. Walaupun ia tidak boleh menjadi pilihan yang paling mungkin bagi sesetengah pesakit, hipnosis berfungsi dengan baik terutamanya untuk mensasarkan kronik IBS, atau lebih tepat orang yang menunjukkan gejala yang lebih teruk. Hypnosis untuk IBS berfungsi dengan melibatkan pesakit dan menyediakan mereka dengan visualisasi dan bersantai teknik tertentu. Rawatan hipnosis untuk IBS telah dijumpai, dalam banyak kajian, menjadi kaedah yang paling berkesan untuk merawat kronik IBS dan telah didapati menyebabkan kadar kejayaan 80%. Ia sering rawatan yang digunakan orang berikutan ketidakupayaan untuk menyasarkan IBS menggunakan ubat-ubat lain seperti mensasarkan diet.

Satu lagi faedah untuk menggunakan hipnosis untuk merawat IBS adalah bahawa ia adalah pendekatan yang unik menjadikan keseluruhan proses sangat santai - sementara pesakit mungkin telah mengalami banyak pergolakan tidak termasuk dan termasuk pelbagai kumpulan makanan, dan menggunakan rawatan lain untuk menyasarkan IBS mereka, hipnosis menyediakan lebih daripada pilihan terapeutik kepada pesakit. Hypnosis juga menggunakan kuasa penyembuhan minda pesakit dan memberi tumpuan terutamanya kepada teknik visualisasi untuk membantu pesakit mengatasi gejala. Rawatan hipnosis untuk IBS juga boleh menyebabkan peningkatan dalam bidang lain termasuk untuk penghidap migrain atau sakit kepala yang teruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar