Senin, 09 November 2015

Bolehkah Satu Mencapai Pelepasan Sakit Melalui Rawatan Chiropractic?

Bolehkah Satu Mencapai Pelepasan Sakit Melalui Rawatan Chiropractic?

Setiap tahun, semakin ramai individu melihat ke dalam penjagaan kiropraktik untuk melegakan otot, keadaan sakit sendi dan tulang belakang. Chiropractor A boleh memeriksa, mendiagnosis dan ketahui kursus rawatan mungkin yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Pelarasan Kiropraktik dikenali sebagai kaedah saintifik yang dijalankan dengan kemahiran yang dibangunkan daripada tahun pendidikan dan amalan. Ia menawarkan satu kuasa ringan ke dalam tulang belakang pesakit dengan cara tekanan yang teliti diarahkan dan dikawal. Kaedah ini selesai supaya dapat membina semula kedudukan yang lebih baik dan usul untuk fixated sendi tulang belakang.

Rawatan kiropraktik telah ditemui untuk menjadi lebih baik dan menjimatkan dalam menguruskan banyak keadaan klinikal oleh kajian saintifik. Ia telah lama membuat kesimpulan bahawa rawatan kiropraktik penjagaan kesihatan adalah bebas risiko, amat berkesan dan kos efektif.

Kiropraktor dididik untuk mengenal pasti jika pesakit mereka berisiko atau tidak. Mereka mengambil langkah berhati-hati pada masa penilaian dan mengkaji semula kawasan yang penting dalam kesihatan pesakit. Penilaian memerlukan yang berikut:

- Jumlah pesakit sejarah kes

- Semak postur

- Analisa otot kekuatan dan refleks

- Beberapa ujian ortopedik dan neurologi yang lain mungkin diminta dari semasa ke semasa

Ujian perubatan digubal untuk mengesan apa-apa fungsi tulang belakang yang tidak normal. Bergantung kepada penemuan penilaian, x-ray atau pelbagai jenis lain pengimejan diagnostik mungkin penting.

Jika tulang belakang itu didapati mempunyai fungsi-fungsi yang tidak normal, program penjagaan kiropraktik pelarasan akan disyorkan oleh chiropractor. Program kiropraktik adalah khusus kepada keperluan pesakit. Ia berdasarkan kepada umur, keadaan, diet dan gaya hidup dan masalah tulang belakang yang unik. Kiropraktor tidak pernah melakukan pelarasan jika anda mendapati ada masalah tulang belakang yang hadir.

Pelarasan secara ringkas membebaskan sendi dan membantu kembali kepada penjajaran yang betul. Ia mengurangkan tekanan pada saraf sendi dan sekitarnya. Chiropractor boleh berfungsi sebagai panduan untuk hanya badan tahu di mana sahaja tulang tunjang akan; walau bagaimanapun, ia adalah kemahiran dan kaedah saintifik chiropractor yang membimbing tulang untuk bergerak.

Prosedur rawatan Chiropractic boleh mengurangkan kesakitan, meningkatkan pergerakan dan fleksibiliti, di samping membetulkan postur dan gaya berjalan. Bila-bila masa anda menjalani rawatan kiropraktik, biasanya anda akan mendengar bunyi pop. Ia adalah gelembung gas melarikan diri apabila sendi adalah sejajar dikenali sebagai tarikan bendalir. Ia hanya tindak balas yang berlaku dari kawasan sendi badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar