Senin, 09 November 2015

Batu Buah Pinggang Dalam Lelaki

Batu Buah Pinggang Dalam Lelaki

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin berminat untuk mengetahui tentang punca-punca, gejala dan rawatan batu karang pada lelaki. Penyakit ini memberi kesan kepada berjuta-juta lelaki di seluruh dunia, ia adalah benar bahawa lelaki mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit ini berbanding wanita.

Penyakit ini biasanya bermula dalam saluran kencing atau buah pinggang itu sendiri, mereka biasanya keras dan diperbuat daripada kalsium. Biasanya orang yang mengalami batu-batu kecil hanya boleh lulus mereka keluar dari badan apabila mereka membuang air kecil, namun ia adalah apabila batu-batu yang lebih besar yang simptom kesakitan dan ketidakselesaan yang hadir.

Buah pinggang kita bertanggungjawab untuk menyingkirkan toksin dan bahan buangan dalam badan kita, jadi jika sebuah batu telah membentuk maka buah pinggang anda akan cuba untuk mengeluarkan batu itu keluar dari tubuh anda apabila anda membuang air kecil, tetapi jika batu itu terlalu besar maka pesakit akan merasa sakit yang melampau.

Tidak minum air yang mencukupi boleh menjadi punca penyakit ini di kalangan lelaki, sebab-sebab lain termasuk genetik dan jangkitan saluran kencing.

Tanda-tanda utama batu karang pada lelaki termasuk sakit teruk, anda juga mungkin mengalami demam dan juga darah di dalam air kencing anda.

Mereka adalah pelbagai rawatan untuk penyakit, rawatan pertama melibatkan menggunakan ultrabunyi yang menghantar gelombang kejutan ke dalam badan anda yang kemudiannya memecahkan batu untuk membuatnya lebih kecil dan dengan itu membolehkan ia dikumuhkan melalui badan anda apabila anda membuang air kecil.

Penyakit ini juga boleh dirawat secara semula jadi melalui minum banyak air, makan diet yang seimbang dan mengambil senaman yang kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar