Senin, 09 November 2015

Terapi Tenaga Lebih Berkesan dalam Merawat Fobia Than CBT, Ubat

Terapi Tenaga Lebih Berkesan dalam Merawat Fobia Than CBT, Ubat

Penulis, ahli politik dan orang biasa menyalahgunakan perkataan "fobia" banyak sejak kebelakangan ini. Ia telah tacked ke setiap idea kontroversi dalam usaha untuk memburuk-burukkan orang yang mereka tidak bersetuju dengan. Tetapi mari kita lihat apa yang "fobia" benar-benar bermaksud: ketakutan yang tidak rasional. Jika anda berdiri oleh tasik memegang sebuah kelab golf Panji di atas sebuah bukit yang tandus dalam terhadap angin ribut, dan anda takut dipanah petir, adalah bahawa fobia? No Itu takut rasional. Jika, bagaimanapun, anda tidak akan meninggalkan rumah pada hari yang cerah kerana takut terkena kejutan elektrik, itulah ketakutan yang tidak rasional.

Jika anda mengelakkan perjalanan udara kerana anda takut kemalangan kapal terbang, iaitu, sebenarnya, fobia. Ini kerana statistik anda mempunyai peluang yang lebih baik untuk mendapatkan dalam kemalangan kereta daripada berada dalam nahas kapal terbang.

Satu lagi cara untuk memberitahu jika takut adalah fobia adalah jika ia mengganggu hidup anda. Jika anda begitu takut jatuh turun tangga yang tidak pernah meninggalkan bilik tidur anda, itu fobia. Berdasarkan kepada kriteria ini, adakah anda mempunyai apa-apa fobia?

Satu kajian yang dijalankan lebih daripada 14 tahun diuji 29,000 penghidap fobia. Mereka yang telah dirawat dengan terapi tenaga terbukti menunjukkan "berpanjangan dan keuntungan rawatan kuat." A sub-kajian melihat 2,500 mata pelajaran dengan gangguan kecemasan, sesetengah daripada mereka telah dirawat dengan terapi tingkah laku kognitif dan ada orang yang dirawat dengan menggunakan terapi tenaga. Keputusan: 76 peratus daripada pesakit terapi tenaga mempunyai sejumlah pengampunan gejala manakala hanya 51 peratus daripada pesakit CBT telah "sembuh."

Anda mungkin telah diberitahu bahawa anda perlu belajar untuk hidup dengan ketakutan yang tidak rasional anda. Anda mungkin telah berunding terapi dengan siapa anda berbincang ketakutan anda tanpa henti tanpa bantuan. Anda mungkin telah mencuba pelbagai perkara. Well, mengambil hati. Terapi tenaga boleh menjadi penawar yang anda cari selama ini.

Saya telah mengalami keberkesanan terapi tenaga dalam merawat fobia tangan pertama, dan ia adalah lebih kepada terapi ubat kerana tidak ada kesan sampingan, ia adalah selamat, berkesan dan tahan lama. Dan anda memainkan peranan aktif dalam rawatan anda sendiri!

Fikirkan ia tidak akan bekerja untuk anda kerana anda "tidak percaya" dalam terapi tenaga? Kajian telah menunjukkan bahawa ia berkesan sama ada anda percaya atau tidak. Jadi mencubanya, dan anda mungkin mendapati diri anda fobia rokok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar