Senin, 09 November 2015

Cordyceps Extract Tambahan - satu cara yang murah untuk meraih faedah Remarkable Of Cordyceps

Cordyceps Extract Tambahan - satu cara yang murah untuk meraih faedah Remarkable Of Cordyceps

Cordyceps adalah kulat yang membangunkan dalam larva ulat Asia Hepialus armoricanus Oberthuer, yang ditemui di bahagian pergunungan Nepal, Tibet dan di puncak yang tinggi Yunan, Sichuan dan Gansu Wilayah China, di lokasi-lokasi di atas 11.000 kaki. Ia benar-benar adalah herba luar biasa untuk menuai di dalam hutan, diperolehi hanya apabila larva menetas semasa musim panas.

Cordyceps adalah kulat perubatan yang telah digunakan dalam ubat-ubatan Cina untuk bertahun-tahun lamanya. Menurut sejarah China purba, sejak beribu-ribu tahun, cordyceps sinesis telah terbukti meningkatkan panjang umur dan stamina. Juga, herba ini telah digunakan untuk merawat penyakit jangka panjang, sakit belakang dan menyembuhkan ketagihan candu.

Cordyceps liar suplemen herba mengandungi kedua-dua kulat dan segmen larva ulat. Seperti yang digariskan oleh Sloan-Kettering Cancer Center, cermin solek kimia terdiri daripada ergosterol (satu bentuk Vitamin D), asid amino, poliamin, asid lemak, saccharides (karbohidrat) dan cordycepcin (nucleoside yang mengandungi tanda-tanda anti-virus dan anti-tumor ). Manfaatnya mendapat benar-benar popular dalam Barat sejak penyelidikan dan perhatian kulat ini semakin banyak pengiktirafan.

Ubat herba dianggap mempunyai kesan yang lebih lembut kepada badan kita seperti dalam perbandingan dengan bahan kimia dan ubat-ubatan sintetik, dan faedah semula jadi daripada mereka dikenali. Antara faedah terbesar kulat ini adalah hakikat bahawa ia boleh membantu melegakan tekanan dengan cara yang semulajadi. Keletihan yang disebabkan oleh sibuk, rutin yang mencabar boleh diselesaikan dengan mudah dari penggunaan tetap produk yang terdiri daripada Cordyceps.

Cordyceps telah digunakan sebagai cendawan pengawetan di China untuk beribu-ribu tahun. 1 diterbitkan notasi cordyceps bermula sejak Dinasti Tang digunakan sebagai ubat-ubatan preskripsi. Belajar di Institut Penyelidikan Shanghai untuk Gangguan pencernaan telah membuktikan bahawa herba ini meningkatkan fungsi sel imun pada pesakit dengan virus hepatitis B. Penyelidikan tambahan di Kolej Perubatan, Universiti Nasional Cheng Kung, Taiwan, dianalisis kesan herba pada kanser pada tikus, dengan keputusan yang positif. Satu 2009 April penyelidikan dari Hong Kong Universiti Sains dan Teknologi di China menunjukkan, "cordyceps sinensis, yang terkenal perubatan tradisional Cina, mempunyai aktiviti anti-tumor, anti-pengoksidaan dan merangsang tindak balas imun." Kajian ini menyimpulkan bahawa cordyceps mencetuskan tindak balas imun.

Para saintis telah membuktikan bahawa Cordyceps meningkatkan trifosfat Tri- fosfat (ATP) dalam sel-sel kita. Ini juga meningkatkan penggunaan badan kita oksigen dan penyerapan nutrien. Hasilnya adalah satu jumlah rangsangan dalam kecergasan dan stamina. Ia membantu anda untuk meningkatkan peredaran darah dan mengawal tekanan darah dengan menghalang tahap kolesterol tidak baik dalam aliran darah, menyebabkan dalam meningkatkan aliran darah dan bekalan oksigen kepada badan dan mengurangkan kebarangkalian penyakit jantung dan stoke. Selain itu, ia berfungsi dengan baik sebagai satu antioksidan dan telah dikatakan mempunyai sifat-sifat anti-penuaan, berkesan merangsang sistem imuniti, dan telah menunjukkan hasil yang baik terhadap asma dan batuk.

Penganalisis di Meiji Institut Sains Kesihatan di Odaware Jepun mengesahkan potensi Cordyceps Sinensis daripada ujian klinikal yang berbeza, kerana mereka mendapati ekstrak kulat (cendawan) menghalang otot trakea pengecutan dan melonggarkan saluran pernafasan tikus. Jumlah dagangan meningkat daripada udara yang disedut dan kesan yang santai dengan ekstrak pada aorta, menyumbang untuk mengelakkan tekanan darah tinggi.

Oleh itu, Cordyceps telah digunakan untuk berurusan dengan banyak gangguan yang termasuk: gangguan pernafasan kronik seperti asma, bronkitis kronik, keletihan yang kronik, kegagalan buah pinggang kronik, kurang nafsu, kencing manis, emfisema, penyakit jantung, hepatitis B dan gejala pernafasan.

Keputusan metabolik positif Cordyceps Sinensis nampaknya telah disahkan oleh 2 atlet wanita Cina, mengambil ia berdasarkan nasihat daripada jurulatih mereka, dan mengalahkan rekod dunia bagi 1500, 3000 dan 10,000 Pertandingan Meter (Track Outdoor World dan Padang Kejohanan di Jerman pada bulan Ogos 1993). Cordyceps telah sejak itu diperkenalkan ke Amerika Syarikat pada pertengahan abad ke-19.

Walaupun tiada kesan negatif yang serius dilaporkan, ahli sains menunjukkan bahawa Cordyceps tidak boleh digunakan oleh wanita hamil atau menyusukan anak atau anak-anak, kerana ia tidak dikaji cukup dalam ini kategori pesakit. Walaupun disifatkan sebagai kulat bukan toksik, beberapa kajian amaran kanser myelogenous pesakit, Cordyceps telah dinyatakan telah menjadi merah leluhur sel darah.

Pada masa kini, akibat daripada perhatian yang semakin meningkat dalam Cordyceps dari seluruh dunia, dan bersama-sama dengan kekurangan spesimen liar, ia telah menyebabkan inflasi kos bersamaan emas.

AP Nutripharm, sebuah syarikat biotechnolology Singapura, berjaya ditanam cordyceps dengan dipatenkan, teknologi terkini. Lebih penting lagi, produk teknologi penanaman, diperhatikan untuk menjadi lebih kuat dan konsisten daripada pelbagai liar dikumpulkan, dan ia boleh didapati di hanya sebahagian kecil daripada harga cordyceps liar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar