Senin, 09 November 2015

Quantum Orthomolekul Perubatan Menggunakan Asid Amino Therapy untuk Sihat Neuropati

Quantum Orthomolekul Perubatan Menggunakan Asid Amino Therapy untuk Sihat Neuropati

Bagaimana Asid Amino Therapy digunakan untuk merawat neuropati?

Acetyl-L-carnitine adalah neuroprotectant a. Kajian terkini menunjukkan bahawa asetil-L-carnitine mengurangkan beberapa neuropati kemoterapi teraruh dan diabetes neuropati teraruh. Acetyl-L-carnitine dipercepatkan pertumbuhan semula saraf selepas trauma. Ini akan menjadi berguna dalam neuropati yang timbul daripada kecederaan sukan, kemalangan kereta, kecederaan rumah dan kecederaan perang. Dalam kajian pertama, haiwan diabetes dirawat dengan asetil-L-carnitine dikekalkan berhampiran normal halaju pengaliran saraf tanpa apa-apa kesan buruk kepada glukosa, insulin, atau paras asid lemak bebas, menunjukkan bahawa asetil-L-carnitine dapat mendahului pertumbuhan semula saraf dalam konteks kencing manis. Acetyl-L-carnitine meningkatkan halaju pengaliran saraf semasa ia menghalang atau melambatkan neuropati jantung pada pesakit diabetes.

N-acetylcysteine ​​(NAC) merupakan asid amino yang merupakan antioksidan yang kuat dan pelopor kepada glutathione, antioksidan intrinsik. NAC boleh menghalang neuropati diabetes dan melindungi daripada kemoterapi disebabkan neuropati.

Versi sintetik farmaseutikal GABA mempunyai keupayaan untuk meningkatkan neuropati di lebih daripada 50% daripada orang-orang yang postherpetik pos dan neuropati kencing manis. Versi farmaseutikal sintetik komponen utama GABA boleh menyekat kesakitan neuropati pada sesetengah orang. Ini menyebabkan perencatan pelepasan neurotransmitter dan menyekat pembangunan pusat pemekaan kesakitan. Asid amino GABA boleh melakukan ini dengan kos yang lebih rendah dan kesan sampingan yang kurang.

Quantum Healing Otak mendapati bahawa asid amino 5-HTP boleh menjadi sangat berkesan untuk menggantikan penggunaan dos rendah antidepresan tricyclic untuk merawat neuropati periferal. Ia adalah mungkin untuk menggunakan 5-HTP untuk menukar pengeluaran dan semula pengambilan kadar neurotransmitter dalam merawat kesakitan neuropathic. Fungsi ini juga boleh berjaya ditangani dengan asid amino 5-HTP yang merupakan pelopor kepada serotonin dan dopamin.

Quantum Orthomolekul Perubatan menggunakan L-Lysine untuk merawat neuropati dikaitkan dengan wabak herpes. Penggunaan lebih kurang 1200 mg sehari L-Lysine boleh membantu mencegah belok herpes. L-Lysine juga boleh memberi manfaat apabila terdapat Herpes lepuh aktif. Terdapat keperluan untuk mengurangkan sebanyak menghapuskan makanan yang tinggi arginine dan mengambil 2000 mg sehari L-Lysine dan menambah beberapa cawan teh hijau setiap hari untuk diet anda. Teh hijau boleh menghalang replikasi virus. Satu lagi langkah yang penting adalah untuk mengurangkan atau menghapuskan nikotin dan alkohol semasa jangkitan herpes aktif.

Bagaimanakah teh hijau manfaat neuropati diabetes
Glukosa menyebabkan radikal bebas yang berlebihan dan tekanan oksidatif yang membawa kepada keradangan dan kemusnahan gentian saraf. Tindakan biokimia menyebabkan neuropati diabetes dan sakit yang berkaitan. Antioksidan semulajadi teh hijau boleh mengurangkan jenis ini kerosakan neuropathic dengan menyekat radikal bebas. Teh hijau juga mengurangkan paras glukosa dan membantu mencegah atau katarak. Ia memerlukan 5-8 cawan teh hijau sehari untuk menterbalikkan katarak. Dua hingga tiga cawan setiap hari akan mencapai pencegahan katarak untuk ramai orang.

Apa makanan tambahan pemakanan boleh membantu mengurangkan dan merawat neuropati?

Asid Alfa Lipoik melambatkan atau menghalang bermulanya kencing manis, mengurangkan kesakitan neuropati berkaitan kencing manis, mengurangkan kadar gula dalam darah, dan melindungi jantung, buah pinggang, dan saluran darah yang kecil. Lemak tak tepu dan asid lemak yang sangat penting untuk mengurangkan keradangan dan menghentikan kesakitan neuropati. Salah satu daripada sebab-sebab neuropati diabetes adalah kesan kekurangan kronik prostacyclin dan prostaglandin. Pesakit kencing manis tidak dapat menukarkan asid lemak perlu (EFA) asid linoleik ke gamma-linolenik (GLA). GLA memperbaiki neuropati diabetes jika diberikan cukup lama untuk bekerja. Evening Primrose Oil adalah GLA dan mengambil masa dua bulan untuk EPO untuk mula mempunyai kesan ke atas mengurangkan kesakitan neuropati. Omega-3 asid lemak yang ditemui dalam kuantiti yang tinggi dalam ikan salmon dan anti-radang. Badam dan walnut boleh digunakan sebagai makanan ringan dan bermanfaat untuk pesakit dengan neuropati diabetes.

Vitamin B adalah penting dalam merawat semua jenis neuropati. Vitamin B1 (thiamin) Manfaat neuropati alkohol sering boleh mendapat manfaat daripada menggabungkan benfotiamine, bentuk larut lemak vitamin B1, vitamin B6, dan vitamin B12. Sublingual methylcobalamin Vitamin B12 atau disuntik vitamin B12 boleh merawat neuropati disebabkan oleh kekurangan ini adalah yang gejala termasuk kebas, pin-dan-jarum, atau rasa terbakar. Ini boleh mencegah atau melambatkan neuropati dalam pesakit kencing manis tanpa neuropati. © Dr R Batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar