Senin, 09 November 2015

Terapi percuma mungkin Merawat Gejala IBS

Terapi percuma mungkin Merawat Gejala IBS

Apabila ia datang untuk merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa, terdapat hanya ada satu saiz untuk semua penyelesaian - dalam kebanyakan kes orang akan mendapati bahawa mereka perlu mencuba sekurang-kurangnya pelbagai langkah untuk dapat mengenal pasti apa sebenarnya yang akar mereka Irritable Bowel Syndrome. Langkah pertama yang perlu anda ambil adalah untuk melawat doktor; ini adalah satu langkah penting kerana ramai orang sering menganggap bahawa mereka mempunyai IBS tanpa membentangkan koleksi gejala perlu.

Walaupun anda mungkin mengalami gejala yang lebih biasa yang berkaitan dengan keadaan yang seperti cirit-birit, loya, kesukaran menelan dan kekejangan perut, gejala-gejala ini mungkin sebenarnya tidak IBS. A Doktor biasanya akan menunggu gejala yang telah dihadiri oleh sekurang-kurangnya tiga bulan sebelum membuat diagnosis yang positif - pelbagai gejala yang berkaitan dengan IBS dan takrif gejala-gejala ini boleh didapati melalui Rome III, titik rujukan standard untuk Doktor apabila mereka sedang mencari untuk mengaitkan gejala yang dialami oleh seorang yang dialami untuk Irritable Bowel Syndrome.

Terdapat pelbagai terapi pelengkap yang boleh digunakan untuk berpotensi merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa, namun majoriti terapi ini hanya mencadangkan dan belum didapati mempunyai kesan saintifik mengenai mensasarkan gejala utama IBS. Sebahagian daripada terapi ini termasuk refleksologi, akupunktur dan ubat-ubat herba seperti lidah buaya. Akupunktur adalah rawatan terapi yang melibatkan memasukkan jarum ke dalam kulit, refleksologi adalah terapi dicipta untuk berehat otot dan lidah buaya adalah sejenis rawatan yang boleh diambil dalam bentuk kapsul atau bentuk pil. Ia adalah penting apabila menggunakan lidah buaya untuk menyedari kesan-kesan sampingan, termasuk dehidrasi mungkin dan pengurangan gula dalam darah.

Rawatan ini sepatutnya digunakan sebagai suatu cara untuk pujian bentuk lain rawatan - berunding dengan pakar perubatan tempatan sentiasa disyorkan sebelum melakukan sebarang bentuk alternatif rawatan. Ia juga dinasihatkan untuk pengaruh pemakanan sasaran pertama sebelum meneruskan rawatan alternatif, ramai orang yang mengalami IBS mendapati bahawa mereka tanda-tanda yang biasanya mengurangkan dengan membuat beberapa pengubahsuaian kecil kepada tabiat makan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar