Senin, 09 November 2015

Apa itu Reiki?

Apa itu Reiki?

Reiki adalah pelik. Tidak ada melepasi ia, ia adalah pelik. Bantahan utama untuk Reiki dari seluruh pelusuk dunia perubatan hanya itu - ia adalah pelik. Ia tidak boleh diukur, tiada siapa tahu bagaimana ia berfungsi dan pengamal dalam pelbagai pendekatan daripada guaman untuk penyerpihan serius. Dan mereka berhujah sangat tentang apa itu, kedua-dua di tempat awam dan di swasta.

Walau bagaimanapun, Reiki telah menjadi gerakan di seluruh dunia orang dari berlainan bangsa, agama, bangsa, kelas dan latar belakang yang semua berkongsi perkara yang sama: mereka telah melihat ia berfungsi. Mereka tidak tahu bagaimana ia berfungsi, hanya bahawa ia.

Jadi apakah ia?

Sebagai pengamal Reiki selama lebih satu dekad, saya mengatakan bahawa Reiki adalah rahmat - sistem berkat.

Kajian ini, seperti ia adalah, menunjukkan bahawa rawatan Reiki menyokong sistem dalam pemulihan daripada serangan jantung dan pembedahan, ia menenangkan, melegakan tekanan, kebimbangan mengurangkan dan ia membantu dalam menangani kanser dan rawatannya. Ia meningkatkan kualiti hidup.

Semua itu besar, tetapi tidak menjelaskan apa Reiki adalah.

A Google cepat "apa yang Reiki" membawa satu besar banyak artikel mengenai Universal Life Tenaga, ki, qui, chi, prana dan pelbagai nama-nama lain untuk sesuatu yang tidak dapat diukur, dilihat, disentuh atau sebaliknya objectified. Sebenarnya, banyak artikel mengenai Reiki cenderung untuk menjadi lebih mendedahkan tentang orang-orang yang menulis mereka daripada kira-kira Reiki itu sendiri.

Walau bagaimanapun, terdapat perkara-perkara tentang Reiki yang boleh objectified: permulaan, amalan, simbol, ajaran dan masyarakat. Reiki Difahamkan melalui satu siri kelas termasuk initiations ke dalam setiap "tahap" Reiki; mereka mengamalkan Reiki pada diri mereka sendiri dan kepada orang lain, sering harian; mereka menggunakan simbol untuk membantu mereka dalam amalan mereka; mereka mengikuti - atau sekurang-kurangnya cuba untuk mengikuti - lima perintah-perintah ("Untuk hari ini hanya melepaskan kemarahan dan kebimbangan, berbuat baik, bekerja keras, menunjukkan rasa terima kasih"); Pengamal Reiki cenderung untuk bersama-sama untuk berkongsi Reiki dan bercakap mengenainya - mereka membentuk komuniti.

Seperti disebutkan di atas, kajian menunjukkan bahawa Reiki bekerja, tetapi dengan cara yang hanya boleh diukur dalam kesannya. Penyelidikan tidak pernah menunjukkan bahawa Reiki membawa bahaya dalam apa jua bentuk. Yang paling teruk yang boleh berlaku apa-apa. Bukti anekdot menunjukkan bahawa orang yang di akhir menerima Reiki sentiasa membantu dalam beberapa cara, walaupun tidak semestinya dengan cara yang mereka mungkin telah dijangka.

Secara ringkasnya: Reiki adalah satu sistem yang dapat dilihat yang hanya boleh diukur dalam kesan yang baik. Tidak sistem atau kaedah yang masuk akal banyak untuk yang belum tahu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar