Senin, 09 November 2015

Antara Rawatan Utama Anda Boleh Gunakan untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa

Antara Rawatan Utama Anda Boleh Gunakan untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa

Sindrom Usus Mudah Rengsa adalah gangguan usus biasa yang menjejaskan berjuta-juta orang di seluruh dunia - sebahagian daripada gejala utama IBS termasuk sakit perut, cirit-birit, loya dan keletihan dan ia secara umumnya mengalami lebih oleh wanita berbanding lelaki. Ramai orang berjuang untuk mencari penyelesaian kepada IBS dan ini adalah kerana ia begitu bergantung kepada kes individu - terdapat banyak cara yang berbeza untuk berpotensi merawat IBS dan banyak orang yang berbeza bertindak balas terhadap pelbagai bentuk rawatan. Beberapa pilihan yang lebih popular termasuk tidak termasuk makanan tertentu daripada diet anda termasuk makanan yang tinggi serat dan juga menggunakan ubat-ubat yang lebih semula jadi seperti minyak pudina atau hipnosis diri. Artikel ini akan pergi ke lebih mendalam mengenai beberapa rawatan yang lebih biasa bagi sindrom usus terganggu.

Kekurangan, atau terlalu banyak, pengambilan serat adalah salah satu daripada sebab-sebab yang lebih popular mengapa orang mengalami Sindrom Usus Mudah Rengsa dan penghidap umumnya mendapati bahawa mereka boleh mengurangkan gejala-gejala, atau menyingkirkan mereka sama sekali, semata-mata dengan menambah atau mengurangkan pengambilan serat mereka . Apa yang penting ke luar sini, dan ini adalah di mana banyak orang yang menderita IBS keliru, perbezaan di antara serat larut dan tidak larut - serat larut adalah sejenis serat yang larut dalam air, serat tidak larut, di sisi lain , tidak. Apabila melihat untuk mengurangkan gejala IBS anda ia adalah penting untuk melihat meningkatkan asupan serat larut - contoh makanan yang mengandungi serat larut ialah oat, kacang dan benih.

Satu lagi rawatan yang sama gejala IBS yang ramai orang melihat kepada hipnosis diri. Bentuk rawatan yang diamalkan oleh beribu-ribu orang di seluruh dunia dan dalam keadaan tertentu, telah terbukti sangat berjaya dalam mengurangkan gejala IBS. Salah satu komponen utama dalam menggunakan hipnosis sebagai satu bentuk rawatan untuk IBS ialah ia membantu pesakit berehat dan menggambarkan pemulihan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar