Senin, 09 November 2015

Bagaimana Membuat Kava

Bagaimana Membuat Kava

Apakah Kava? Kava, Piper methysticum, adalah pokok renek malar hijau tropika milik keluarga lada (Piperaceae). Kava telah ditemui dan dijinakkan di Melanesia dari varian liar (sepupu) wichmanii Piper, proses yang mungkin telah membantu dalam mewujudkan 80 atau lebih jenis di dalam Vanuatu. Sebahagian daripada bangsawan kava kemudian menemui cara mereka ke arah timur ke Polinesia dan ke arah barat / utara ke Papua New Guinea dan Micronesia melalui penghijrahan dan perdagangan.

Kava digunakan untuk membuat minuman Pasifik juga dirujuk dengan nama yang sama - Kava. Minuman ini berasal dari basal tanah dan organ sisi kilang. Alasan "mash" dicampur dengan air dan tegang melalui gentian kelapa (kain kasa adalah pengganti yang baik), pelucutan bahan-bahan aktif tidak larut (lactones Kava) kira tanaman berserabut, menyebabkan penyerapan kava. Minuman ini telah digunakan dalam majlis-majlis upacara dan sosial selama berabad-abad di seluruh Pasifik dan membawa bersantai, ketenangan dan pemahaman yang mendalam, pada dasarnya rasa gelap, misteri dan super aman keghairahan tanpa memberi kesan sampingan atau mabuk kepada pengguna.

Langkah pertama untuk sesi Kava anda sendiri dalam keselesaan rumah anda sendiri adalah untuk membeli produk. Terdapat banyak laman web yang menjual Kava tetapi sentiasa membeli daripada laman web yang menjual baru peeledKava sebagai kualiti, dari segi rasa dan kekuatan, adalah lebih baik.

Bagaimana untuk membuat minuman Kava: Menyediakan kava dari batang bawah gilingan mudah. Ukuran yang diberikan di sini adalah untuk kekuatan minuman biasa tetapi jelas untuk minuman lebih kuat atau lebih lemah jumlah air atau serbuk kava boleh diselaraskan dengan sewajarnya. Mengikutinya dengan teliti dan anda akan gembira dengan bagaimana dengan cepat dan mudah anda akan mendapat memahamkan membuat Kava. Campuran yang disyorkan adalah: 25g (5 tblespns) untuk membuat 1 cawan (250ml) minuman kava. (Ini biasanya akan membuat dua hidangan / cengkerang).

Mengukur air dengan tepat.

Arah: Letakkan kava gilingan diukur anda ke dalam beg kain kasa penapis anda. Berendam kandungan beg ke dalam cawan air. Lactones minuman itu tidak larut dalam air supaya mengenakan tekanan yang baik apabila menguli kandungan beg.

Anda akan melihat air menjadi berwarna perang coklat dan kemudian berkrim (seperti padat coklat). Setelah berpuas hati (~ 5-10 minit) bahawa lactones telah teliti dilucutkan dari batang bawah, perah keluar beg dan membuang kandungan yang digunakan. Minuman anda sudah bersedia untuk digunakan. Minum oleh skulling (jenaka), slam it !!. Snek sepanjang sesi anda, kerana ini akan menggalakkan penyerapan lactone.

Menyesuaikan jumlah kava gilingan mengikut jumlah yang dikehendaki - biasanya bergantung kepada bilangan orang, atau berapa banyak peluru yang anda perlukan. Sukat jumlah air yang anda perlukan untuk sesi dan menguli jumlah relatif Kava serbuk supaya anda tidak perlu terus menguli setiap kali anda perlu shell. Kava lactones adalah lipid larut jadi saya mendapati bahawa menambah satu sudu teh minyak sayuran dan keciut dalam pengisar sebelum menguli tidak menghasilkan minuman yang lebih kuat. Soy Lecithin adalah lebih baik tetapi minyak vegie terdapat di dalam dapur kami.

Mendapatkan lebih banyak daripada Kava anda

Ramai orang tidak mendapat keghairahan yang keluar dari Kava semata-mata kerana mereka tidak mendapat lactones cukup daripada batang bawah gilingan. Ingat lactones minuman itu tidak larut dalam air supaya mengenakan tekanan semasa proses menguli untuk menghapuskan sebanyak yang anda boleh. Sesetengah orang menambah satu sudu lesitin soya ke dalam campuran untuk meningkatkan pengeluaran lactones. Berikut adalah cara untuk mendapatkan lebih banyak daripada kava gilingan anda tanpa membeli emulsifier makanan.

Letakkan 100g serbuk kava anda ke dalam kain saring dan urut / menguli dalam 1L air. Jalur lactones kira batang bawah yang berlegar-legar sehingga perang berkrim (seperti padat coklat). Ini akan menjadi kursus kava utama anda supaya meninggalkan dalam mangkuk yang berasingan.

Sekarang tuangkan 400ml air ke dalam mangkuk yang berasingan dan terus menguli batang bawah yang berlegar-legar di dalamnya sehingga anda berpuas hati bahawa kebanyakan lactones telah mengoyakkan keluar. Anda akan mendapati bahawa terdapat agak sedikit masih di dalamnya. Sekarang mula sesi kava anda dengan minuman ini, boleh membuat dua hidangan, dan anda akan dapat makan snek sepanjang sesi.

Bergerak ke 1L utama anda, kacau sebelum minum, boleh membuat 4 hidangan dan sekali lagi makan snek di seluruh. Ingat sentiasa kacau bru sebelum dihidangkan sebagai lactones, yang tidak larut dalam air yang menetap ke bahagian bawah mangkuk. Makan anda selepas tamat 1L anda.

Jelas sekali malap lampu anda dan jumlah suara yang lebih rendah. Ini akan memberikan anda buzz menyenangkan sepanjang malam. Jika anda ingin kava lebih (selepas utama 500 ml anda), anda sentiasa boleh mencampurkan banyak 50g kedua anda tetapi hanya ingat untuk melambatkan makan malam sehingga anda selesai.

Caranya dengan kava, jika anda tidak mendapat campuran yang tepat anda akan terlepas keghairahan, walaupun badan anda akan berehat dan anda akan mempunyai tidur yang baik. Kava tidak memberi kesan kepada minda anda, malah ia hilang sehingga ia. Oleh itu, adalah sukar untuk merasa buzz melainkan anda tahu bahawa perasaan (ya anda perlu membayar dius anda).

Jadi untuk peminat baru, sila ikuti arahan saya berhati-hati. Untuk dua orang dua kali ganda jumlah kava dan air dengan sewajarnya. Arahan telah saya berikan di atas adalah mencukupi untuk 1 orang sahaja untuk mendapatkan bahawa kava sebenar buzz. Juga beli yang baru dikupas Kava sebagai kualiti, dari segi kekuatan dan rasa, adalah lebih baik.

Saya dapati cara ini memberikan anda pengalaman kava yang terbaik dan, ofcourse, anda akan menghargai kepakaran anda sendiri dengan menyediakan kava dalam masa terdekat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar