Senin, 09 November 2015

Gejala Batu Buah Pinggang Dalam Wanita

Gejala Batu Buah Pinggang Dalam Wanita

Jika anda membaca artikel ini, anda mungkin tertanya-tanya apakah tanda-tanda batu karang di kalangan wanita. Dalam artikel ini, saya akan memberikan anda beberapa nasihat pakar agar anda untuk mengenal pasti simptom masalah kesihatan pada wanita.

Kebanyakan orang membuat kesilapan memikirkan bahawa keadaan yang memberi kesan kepada lelaki lebih daripada wanita, tetapi ini adalah tidak benar kerana sekarang batu karang menjejaskan hampir dua kali lebih ramai wanita berbanding lelaki.

Terdapat banyak faktor yang boleh mempengaruhi pembentukan keadaan di kalangan wanita, ini termasuk gaya hidup, diet dan jangkitan saluran kencing.

Adalah dipercayai bahawa wanita yang mempunyai diet yang rendah dalam kedua-dua protein dan serat mempunyai risiko yang tinggi untuk keadaan. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa wanita tidak mendapat vitamin dan mineral yang mencukupi dalam diet mereka juga berisiko tinggi untuk membangunkan keadaan.

Keadaan ini berlaku apabila batu terbentuk di dalam buah pinggang, batu-batu diperbuat daripada kalsium dan berbeza dari segi saiz. Jika batu-batu yang besar dan tidak dapat melalui badan secara semulajadi, maka tanda-tanda akan muncul.

Tanda-tanda batu karang di kalangan wanita termasuk sakit di bahagian abdomen, sakit semasa kencing, darah dalam air kencing, loya, demam dan muntah-muntah.

Jika anda mengalami gejala-gejala ini maka ia adalah kemungkinan bahawa anda mungkin mempunyai keadaan. Cuba untuk tidak panik dan ingat bahawa jika keadaan ini dirawat dengan cepat maka kebanyakan perempuan akan sembuh sepenuhnya. Walau bagaimanapun ia juga penting untuk ambil perhatian bahawa jika keadaan ini tidak dirawat maka keadaan itu boleh menjadi maut.

Apabila ia datang untuk merawat masalah itu maka kebanyakan orang kini memilih untuk merawat keadaan menggunakan remedi rumah semula jadi yang murah dan mempunyai kadar kejayaan yang tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar