Senin, 09 November 2015

Kesihatan REAL adalah alternatif kepada Jenis yang lain - Biasa Worksite Kesihatan

Kesihatan REAL adalah alternatif kepada Jenis yang lain - Biasa Worksite Kesihatan

Saya mengalami kesihatan frasa REAL untuk membezakan satu jenis program kesihatan korporat yang lain. Apa yang pas untuk kesihatan tempat kerja hari ini adalah benar-benar tidak kesihatan sama sekali, sekurang-kurangnya bukan jenis yang pernah saya digalakkan. Kesihatan REAL adalah penawar kepada memanggil pengurangan risiko kesihatan. Pengurangan risiko dan pencegahan tidak kesihatan. Pengurangan risiko tempat kerja atau pencegahan program-program kesihatan adalah satu perkara yang baik untuk pekerja-dari sudut pandangan perubatan, tetapi mereka tidak menawarkan peluang yang baik untuk kakitangan dan lain-lain untuk mempelajari kemahiran pengayaan kehidupan.

Tambahan pula, kesihatan tapak kerja palsu tidak menjurus untuk mendapatkan weller semata-mata, tetapi sebaliknya bertujuan untuk mengekang kos perniagaan dengan membentuk semula corak tabiat yang tidak tepat pekerja. Matlamat kedua adalah baik, tetapi bekas - weller menjadi, memberikan ganjaran yang lebih tinggi. Ini kerana kesihatan REAL akan mencapai kedua-dua objektif - ia akan mengurangkan corak tabiat buruk manakala inspirasi pemikiran dan inisiatif tingkah laku yang memajukan kesejahteraan. Dengan cara ini, risiko penyakit secara automatik akan berkurangan.

Ringkasnya, pengurangan risiko adalah kesan sampingan berfaedah kesihatan REAL, bukan (terhad) maksud usaha itu.

Kesihatan REAL melibatkan pemikiran positif dan bertindak berdasarkan komitmen untuk sebab, penuh semangat dan kebebasan. Kata-kata itu mewakili REAL akronim (sebab, penuh semangat dan kebebasan). Pendidikan kesihatan REAL disasarkan untuk membawa pekerja untuk keinginan kualiti hidup yang tinggi.

Kebahagiaan, sekurang-kurangnya pemahaman tentang kebahagiaan, adalah elemen penting dalam gaya hidup kesihatan yang SEBENAR. Apa yang berikut adalah latihan mental sedikit untuk merangsang kefahaman atau dua tentang tahap anda sendiri kebahagiaan. Fikirkan satu titik perubahan dalam hidup anda, ketika anda memilih sebuah kolej, kerja atau lokasi di mana untuk menyelesaikan. Apabila anda membuat bahawa pilihan malang itu, anda secara tidak langsung memilih untuk tidak hadir, bekerja atau tinggal di tempat lain. Akibatnya, nasib anda disalurkan atau membawa diri di salah arah, atau ke bawah satu jalan pepatah, bukan orang lain. Perkara yang sama digunakan untuk pilihan anda dari pasangan. Apabila anda pilih calon romantis pilihan sebagai isteri atau suami anda, anda disingkirkan orang lain itu peranan didambakan (tidak memberitahu pasangan anda tentang perkara ini).

Ini adalah benar mana-mana pilihan atau perubahan titik utama yang anda buat selama ini. Bayangkan bagaimana secara mendadak setiap pilihan itu telah memberi kesan kepada begitu banyak dari apa yang telah berlaku sejak, terutamanya bagaimana yang berbeza (dengan cara yang tidak dapat diketahui) hidup anda akan menjadi hari ini mempunyai anda membuat picks lain. Luar jangka seperti ini telah membentuk sejarah, dan mereka membentuk kehidupan kita, juga, untuk lebih baik atau lebih buruk. Kita tidak tahu yang mana.

Dan kini, persoalan utama latihan itu - adakah anda rasa anda lebih atau kurang gembira pada masa ini daripada apa yang anda akan menjadi jika anda telah membuat pilihan yang berbeza di mana-mana salah satu daripada mata keputusan? Pilih satu atau dua dan membuat tekaan - bahagia atau kurang begitu? Mengapa? Bagaimana kita boleh tahu?

Sudah tentu, anda tidak boleh pernah tahu tentang apa yang pernah berlaku, sebahagiannya kerana tidak ada cara untuk mengenal pasti apa pembolehubah akan datang ke dalam bermain. Tetapi, anda boleh membuat tekaan - dan mengenal pasti andaian anda bahawa warna yang tekaan.

Saya akan bertanya lagi dan berhenti seketika: Ambil tekaan luas - jika anda membuat pilihan yang berbeza tentang pekerjaan, kolej, lokasi dan / atau pasangan (atau pasangan), anda akan menjadi lebih bahagia, atau kurang gembira?

Adakah anda memilih lagi? Ok, di sini datang tafsiran untuk latihan kecil ini. Menurut hasil penyelidikan dalam bidang Hedonics atau Psikologi Positif (kebahagiaan), jawapan yang betul mungkin ini: Perkara yang akan ternyata cukup banyak yang sama, kebahagiaan - bijak, sama ada cara.

Hampir semua pakar-pakar percaya bahawa kebahagiaan. (Lihat, "The Joy of Khayalan," kajian semula Tersandung pada Kebahagiaan, oleh Daniel Gilbert, New York Times, 7 Mei 2006.)

Well, semua pilihan masa lalu telah dibuat. Mereka lalu. Selesai. Jambatan yang telah dibakar, boleh dikatakan, supaya memberi tumpuan kepada apa yang akan berlaku. Dengan mempelajari lebih lanjut mengenai seni dan sains kebahagiaan, anda mungkin dapat meningkatkan peluang anda untuk lebih dari itu. Itu pasti rasional menampilkan kebahagiaan sebagai sebahagian daripada sebab, penuh semangat dan kebebasan penekanan kesihatan TANAH. Jadi, jika syarikat anda mendakwa untuk menawarkan kesihatan tapak kerja, Berkeras perkara yang sebenar.

Pencegahan adalah baik, tetapi menggalakkan kualiti hidup anda dan peluang untuk mengejar yang lebih berjaya kebahagiaan adalah lebih baik. Well, ia adalah pendapat SAYA. Apa pendapat kamu? Saya meneka anda akan bersetuju, tetapi kemudian saya optimis dan itulah salah satu faktor kecil yang meningkatkan kebahagiaan saya sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar