Senin, 09 November 2015

Dewberry Dan Bramble - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Dewberry Dan Bramble - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Artikel ini menerangkan ciri penyembuhan Dewberry (Rubus Caesius) dan Bramble (Rubus nessensis). Di samping itu, ia berkaitan dengan garis panduan mudah bagaimana untuk mengumpul dan mengeringkan herba ini. Artikel ini juga menerangkan penggunaan daripada mereka ketika berhadapan dengan masalah kesihatan.

Batang Dewberry adalah mendatar atau sujud dan cawangan tumbuh akar. Duri adalah nipis dan lurus. Buah-buahan mempunyai pembekuan biru. Herba ini boleh ditemui tumbuh di hutan, semak, tempat open in hutan dan lain-lain Mereka biasanya membentuk ladang padat.

Batang Bramble adalah curam atau tunduk. Cawangan tunduk, serta, tetapi mereka tidak tumbuh akar. Duri adalah lebih kukuh berbanding dengan duri Dewberry. Selain itu, mereka adalah lurus atau melengkung dan biasanya berwarna merah. Daun terdiri daripada 7 daun kecil. Bramble boleh ditemui tumbuh di dalam hutan, tepi hutan, di tepi jalan dan tepi sungai. Herba ini juga ditanam di taman dan sering disalah anggap sebagai blackberry atau hitam raspberry.

Anda perlu mengumpul daun kedua-dua herba. Walau bagaimanapun, kadang-kadang buah-buahan, cawangan dengan daun dan buah-buahan, dan bahagian-bahagian bawah tanah herba (batang bawah) juga digunakan untuk tujuan perubatan. Daun harus ne dikumpul semasa kemekaran daripada herba. Dgn rapi daun dan kering mereka pada suhu bilik. Buah-buahan harus dikumpulkan apabila mereka masak, tetapi tidak terlalu masak. Air kering mereka mendedahkan kepada cahaya matahari langsung. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan pada suhu antara 40 dan 50 darjah Celsius, juga. Batang bawah harus dikumpulkan pada musim luruh selepas perontokan daun. Mereka perlu dikeringkan dalam kamera pengeringan selagi suhu tidak melebihi 60 darjah Celsius.

Dewberry dan daun Bramble dikatakan mengandungi tannin, asid organik, flavonoid, asid askorbik, bahan-bahan mineral (tembaga, kalium, mangan) dan lain-lain bahan biologi aktif. Batang bawah mengandungi tanin, juga. Buah-buahan, seterusnya mereka, adalah kaya dengan gula, flavonoid, asid organik (asid malic, asid tartarik, asid sitrik dan asid salisilik), bahan pektin, tanin, vitamin, zat galian (natrium, kalium, kalsium, fosforus, besi, tembaga dan garam mangan) dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Herba mempunyai diuretik, perspiratory, astringen, anti-radang dan sedatif.
Buah-buahan mengurangkan air kencing dan kandungan gula dalam darah di kalangan pesakit kencing manis. Anda perlu makan buah-buahan segar. Anda boleh jus buah-buahan dan minum jus, juga.
Batang bawah terbukti mempunyai tindakan anti-cirit-birit yang kuat.
Buah-buahan alu untuk mendapatkan serbuk kering dan memberikan setengah sudu teh serbuk untuk anak anda beberapa kali sehari. Ia merupakan ubat yang baik untuk merawat cirit-birit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar