Senin, 09 November 2015

Apakah Manfaat Kesihatan Hati Pembersihan atau Detox?

Apakah Manfaat Kesihatan Hati Pembersihan atau Detox?

Toksin terdapat di sekeliling kita dan di dalam badan kita. Kami boleh bernafas toksin di udara sekeliling kita atau mendapatkan daripada makanan yang kita makan dan mewujudkan penumpukan ini di dalam badan. Pembersihan hati itu, adalah penting untuk membersihkan hati daripada toksin yang terkumpul dalam tempoh masa. Kepentingan pembersihan hati dan faedah kesihatan mungkin menyedari dan berpengalaman.

Sistem imun kita berfungsi dengan buah pinggang dan hati untuk menghapuskan bahan-bahan berbahaya dari badan kita. Apabila bahan-bahan berbahaya yang terdapat di dalam berlebihan dalam badan, mereka kekal disimpan di dalam badan sehingga mereka boleh dikeluarkan dalam kapasiti hati dan buah pinggang. Keadaan ini boleh menyebabkan kesan negatif ke atas badan dan minda seperti sakit, keletihan, alahan, insomnia dan sakit kepala. Pembersihan hati membantu untuk memperbaiki keadaan toksin membina di dalam badan.

Marilah kita memahami fungsi hati dalam butiran pertama. Hati adalah organ penting dalam badan kita dan adalah kelenjar terbesar. Hati memainkan peranan penting dalam fungsi penting dalam detoksifikasi. Ini dilakukan dengan dua langkah laluan, dan apabila salah satu daripada laluan atau kedua-duanya tidak bekerja, toksin pergi ke dalam darah dan didepositkan di dalam badan. Ini seterusnya boleh menimbulkan masalah lain seperti tenaga menurun, kolesterol tinggi, perubahan mood, masalah penghadaman dan ketidakseimbangan hormon.

Manfaat kesihatan pembersihan hati atau detox adalah seperti yang dinyatakan di bawah:

1. Detoksifikasi hati.
2. Khasiat hati.
3. peningkatan keseluruhan kesihatan hati.
4. Pemecatan toksin dan bahan buangan dari badan.
5. peraturan hormon yang betul.

Kepentingan pembersihan hati atau detox dan manfaat kesihatan boleh diperolehi pelbagai kaedah seperti:

1. Hati pembersihan diet: Mereka memberi penekanan kepada penyingkiran bahan-bahan berbahaya dan toksik dari badan kita melalui makanan yang kita makan. Diet dicadangkan ialah diet yang sihat menyekat pengambilan makanan berlemak, makanan yang diproses, alkohol, kafein dan gula. Ia mencadangkan meningkatkan pengambilan buah-buahan segar, sayur-sayuran segar, bijirin dan air yang banyak. Ini jenis pembersihan juga membantu dalam penurunan berat badan kerana penyingkiran makanan berlemak daripada diet.

2. Senaman: Senaman adalah cara terbaik untuk menggerakkan toksin melalui peluh. Bersenam akan membantu anda membuang toksin dalam badan anda dan memastikan anda sihat dan bertenaga juga. Terdapat pose yoga yang membantu dalam pembersihan hati. Pranayam atau bernafas dalam dan Suryanamaskar atau matahari salam adalah latihan dan membantu dalam detoksifikasi berfaedah.

3. Puasa: Berpuasa pada jus boleh membantu mencapai pembersihan hati dan faedah kesihatan. Bergantung kepada tahap pembersihan yang diperlukan, bilangan hari puasa boleh diputuskan. Jus terbaik untuk berpuasa pada adalah gabungan jus lobak, bit dan saderi.

4. Tambahan: Tambahan boleh diambil untuk membantu dalam pembersihan hati. Ini tambahan yang dibuat dengan herba semulajadi membantu dalam menyingkirkan bahan-bahan berbahaya di dalam hati dan meningkatkan berfungsi dengan badan. Antara herba kunyit, cili merah dan bawang putih. Banyak makanan tambahan herba yang terdapat di pasaran juga untuk pembersihan hati atau detox.

Makan ikan, benih, avokado, nyawa, kekacang dan kacang. Untuk mencapai pentingnya pembersihan hati dan manfaat kesihatan minum banyak air dan menjalani kehidupan yang bebas tekanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar