Senin, 09 November 2015

Mencegah Batu Buah Pinggang - Cara Elakkan Mendapatkan Batu Buah Pinggang

Mencegah Batu Buah Pinggang - Cara Elakkan Mendapatkan Batu Buah Pinggang

Jika anda membaca artikel ini, anda mungkin tertanya-tanya apa yang anda boleh lakukan untuk mengelakkan diri anda daripada mendapat batu karang. Berjuta-juta orang di seluruh dunia mengalami penyakit ini dan ia sering mempunyai symtoms sangat menyakitkan.

Sesetengah orang lebih berisiko mendapat penyakit ini daripada yang lain. Jika orang lain dalam keluarga anda telah mengalami penyakit ini maka anda mempunyai risiko yang tinggi dan ia adalah penting bahawa anda mempelajari maklumat yang boleh membantu anda mengelakkan diri anda daripada mendapat penyakit ini.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan untuk mengelakkan diri anda daripada mendapat penyakit ini adalah untuk meningkatkan pengambilan cecair. Anda harus berusaha untuk minum sekurang-kurangnya 5 pain air sehari. Ini akan membantu untuk membersihkan air kencing anda dan serta toksin lain yang boleh hadir dalam badan anda.

Anda juga perlu memberi perhatian khusus kepada diet anda. Untuk mengurangkan risiko anda mendapat penyakit ini maka anda perlu makan diet yang tinggi dalam serat. Anda juga perlu meningkatkan jumlah kalsium dalam diet anda.

Anda juga perlu makan makanan yang kaya dengan kalium dan magnesium. Dengan memakan sejumlah besar mineral penting maka anda akan mengurangkan kemungkinan mendapat penyakit ini.

Dengan mengambil langkah-langkah mudah seperti meningkatkan pengambilan cecair setiap hari untuk menyingkirkan toksin di dalam badan anda dan juga menukar diet anda dengan makan lebih banyak makanan yang kaya dengan serat, anda boleh mengelakkan diri anda daripada mendapat batu karang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar