Senin, 09 November 2015

Bagaimana Individu Sihat Dalam Kumpulan yang

Bagaimana Individu Sihat Dalam Kumpulan yang

Salah satu bentuk penyembuhan tenaga adalah untuk bekerja dengan sekumpulan individu pada satu masa. Orang ramai telah bertanya kepada saya bagaimana bekerja dengan kumpulan yang boleh melakukan apa-apa yang baik untuk seorang individu tertentu. Lagipun, tidak orang cedera dalam cara yang berbeza? Tidak semua orang mempunyai isu-isu yang berbeza?

Jika anda mengambil 100 orang dan meletakkan mereka di dalam bilik untuk bercakap tentang masalah mereka, anda akan mendapati banyak cerita yang berbeza dengan hanya beberapa tema asas. Sebagai contoh, dalam mesyuarat penagih alkohol, seseorang akan bercakap tentang bagaimana alkohol merosakkan perkahwinannya dan 99% daripada orang di dalam bilik akan mengangguk-angguk kepala mereka mengetahui. Dalam satu kumpulan yang terselamat penderaan seksual, akan bercakap tentang kebimbangan mendengar jejak langkah pelaku datang ke dewan, dan semua orang akan mengangguk-angguk atau menangis dengan yang berkaitan cerita.

Anda tidak perlu mempunyai satu perhimpunan orang dengan sesuatu isu seperti arak, seksual, penderaan, kemurungan, bersama pergantungan atau mana-mana isu lain yang boleh anda nama. Anda boleh pusingan sehingga 100 orang dari sudut-sudut jalan dan, jika anda boleh mendapatkan mereka untuk bercakap tentang kebimbangan paling dalam dan luka mereka, anda akan mendapati banyak daripada orang-orang yang sama:

Sukar untuk mempercayai diri mereka sendiri
Rasa dikhianati atau ditinggalkan kerana hubungan yang patah
Sebagai salah faham
Kerinduan untuk dicintai dan mencintai
Penyesalan yang mendalam tentang sesuatu pada masa lalu
Rasa bahawa tidak kira apa yang mereka lakukan ia tidak cukup baik
Menghadapi kesukaran dalam memotivasikan diri mereka
Dalam penyembuhan berdasarkan tenaga ia adalah penting untuk memahami bahawa tenaga yang kita bercakap tentang adalah bijak. Anda boleh memanggil ia, dari segi Kristian, rahmat Allah. Dalam paradigma yang berbeza anda boleh memanggil ia kesedaran.

Dalam sesi kumpulan saya mungkin mengimbangi kepercayaan, "saya merawat badan saya seperti royalti." Itulah isu anda akan dapati di sebahagian besar penduduk. Orang jarang merawat badan mereka seolah-olah ia adalah sesuatu yang penting. Bagi mengubah sebab-sebab mereka tidak makan dengan betul, tidak mendapat senaman yang cukup, penggunaan dadah atau alkohol secara berlebihan, tidak mendapat tidur yang cukup dan banyak lagi.

Apabila kepercayaan adalah seimbang dalam kumpulan itu, tenaga penyembuhan, yang bijak, tahu ke mana hendak pergi dan apa yang perlu mengimbangi dalam setiap individu. Anda boleh mengatakan ia bertujuan daripada bidang kelemahan dan menguatkan ia. Tenaga penyembuhan mengimbangkan setiap orang untuk ijazah yang mereka perlukan dan akan membenarkan.

Apabila sekumpulan orang datang bersama-sama untuk meminta penyembuhan, mereka berkongsi niat yang sama. Sebagai individu yang mereka membuka minda dan hati mereka untuk menerima tenaga penyembuhan yang mereka perlukan untuk mengimbangi badan, minda dan semangat mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar