Senin, 09 November 2015

Apa Feng Shui?

Apa Feng Shui?

Isu alam sekitar, pendidikan, ekonomi, kesihatan dan kekayaan peribadi - ini adalah sebahagian daripada isu-isu global dan individu yang menumpukan minda dalam dunia moden. Dunia moden tidak begitu berbeza daripada dunia purba dalam mereka dan menarik. Seperti pada zaman purba, orang sekarang mahu hidup dengan cara yang melindungi dan menggalakkan keluarga, kesihatan, kekayaan dan kebahagiaan.

Feng Shui adalah seni Cina kuno yang hidup dalam harmoni dengan persekitaran anda.

Apakah seni Cina purba mempunyai kaitan dengan kehidupan moden?

Agak baru-baru ini, sains telah menemui bahawa planet ini bukan sahaja kotoran dan magma. Ia menghasilkan medan elektromagnet, yang anda boleh lihat sendiri apabila anda bereksperimen dengan serbuk besi dan magnet. Apabila dikenakan medan magnet, serbuk besi mengatur diri mereka dalam corak tertentu yang juga dilihat dalam persekitaran yang lebih besar di bumi ini, melanjutkan jauh di luar atmosfera planet, yang memberi kesan satelit di orbit, meteor dan juga bulan. Bidang graviti menyimpan bulan dalam orbit di seluruh planet ini dan memberi kesan kepada air pasang surut. Kitaran matahari memberi kesan kepada kita di sini melalui campur tangan dengan teknologi, cuaca dan radiasi latar belakang planet.

Pada masa dahulu, orang Cina berkata pengalaman hidup rakyat berubah mengikut masa dan perubahan ini mempunyai sedikit kaitan dengan apa yang mereka lakukan - pada zaman dahulu, hidup tidak banyak berubah. Melalui pemerhatian dan percubaan dari generasi ke generasi, mereka disimpulkan bahawa penjelasan yang terletak pada kuasa yang tidak dilihat bergerak dalam kitaran. Melalui pemerhatian dan eksperimen mereka juga mendapati bahawa kitaran ini adalah diramalkan dan boleh dimanipulasi.

"Kuasa ghaib" boleh ditafsirkan sebagai semua sangat "woo woo" dan pelik, tetapi yang benar adalah bahawa kemagnetan adalah satu kuasa ghaib, seperti radiasi, graviti dan pelbagai lain daripada medan elektromagnet kini boleh diukur sedia ada dalam keseimbangan dinamik di dunia dan kami seterusnya.

Tanpa kelebihan sains moden, orang Cina purba dibina alat untuk membantu mereka mengukur, mentafsir dan memanipulasi persekitaran mana-mana ruang yang diberikan. Ia adalah orang Cina yang mencipta kompas - asalnya pin magnetit terapung di kolam air. Ini kompas asal dibangunkan dari semasa ke semasa ke dalam, objek dikelilingi pelbagai yang besar, dengan setiap cincin membawa maklumat penting kepada tafsiran, manipulasi dan keharmonian alam sekitar.

Pengamal Feng Shui juga menggunakan mata mereka dan akal mereka dan juga kompas: aliran air atau lalu lintas, rupa bumi dan pembinaan jiran semua memainkan peranan dalam mengharmonikan ruang yang diberikan untuk menyokong kesejahteraan penduduknya. Membina rumah di atas dataran banjir, sebagai contoh, tidak dianggap baik Feng Shui, tidak kira berapa lama banjir yang terakhir berlaku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar