Senin, 09 November 2015

Kolonoskopi: Mengapa Ada Preoperational Makan Peraturan Khas

Kolonoskopi: Mengapa Ada Preoperational Makan Peraturan Khas

Apabila anda memasuki usia yang lebih tua, ia adalah amat penting untuk mengekalkan kesihatan yang betul dan memastikan badan berfungsi dengan baik. Setiap beberapa tahun, mereka yang berumur empat puluh tahun mempunyai ia dicadangkan untuk mendapatkan kolonoskopi memastikan bahawa kolon dan rektum mereka berfungsi dengan sihat. Untuk penyediaan peperiksaan ini perubatan, kita tidak harus makan selama 24 jam dan hanya boleh minum air kosong yang sehingga empat jam sebelum peperiksaan. Ini dilakukan untuk membersihkan kawasan tersebut dan membuat apa-apa masalah dengan mudah boleh dilihat oleh doktor.

Pesakit akan diberi julap untuk campuran ke dalam air dan minum untuk memulakan menyalirkan kolon dan kawasan dubur. Untuk membantu dengan proses ini adalah diperlukan bahawa pesakit tidak mengambil apa-apa makanan pejal sehingga tidak ada sisa membina dan kawasan dubur akan kekal jelas. Adalah penting bagi pesakit tinggal terhidrat tetapi hanya dibenarkan untuk mempunyai cecair yang jelas. Jika cecair yang mempunyai pewarna makanan di dalamnya, ia boleh tinggal di kawasan kolon atau rektum selepas cecair sudah melalui badan dan boleh menyebabkan misdiagnosis a. Empat jam sebelum kolonoskopi pesakit adalah untuk menghentikan penggunaan apa sahaja termasuk cecair. Operasi ini boleh berjalan dengan lancar dan doktor akan dapat mengesan mana-mana tisu yang rosak atau sebarang tanda-tanda kanser dengan mudah.

Kepada ramai pesakit yang tidak biasa dengan prosedur kolonoskopi, ini seolah-olah seperti kerumitan besar tetapi ia perlu dilengkapkan. Prosedur seperti ini membantu memastikan orang yang tubuh mereka berada dalam keadaan selamat dan juga apa tindakan yang perlu diambil sekiranya terdapat sebarang isu yang boleh membahayakan kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar