Senin, 09 November 2015

Batuk kokol - Pemulihan Semulajadi Untuk Berurusan Dengan Ia (Bahagian 2)

Batuk kokol - Pemulihan Semulajadi Untuk Berurusan Dengan Ia (Bahagian 2)

Artikel ini menerangkan ubat semula jadi untuk rawatan batuk kokol. Ia membincangkan dengan garis panduan mudah ini mengenai cara untuk menggunakan pelbagai herba dan tumbuh-tumbuhan untuk membuat ubat-ubatan yang berkesan pada anda sendiri.

Sundew pusingan berdaun terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan batuk kokol. Disebabkan tindakan anti-tdk teratur herba ini mempunyai, ia digunakan sebagai ubat sedatif yang cepat dalam kes batuk kuat dan tdk teratur. Anda perlu menggunakan puncak sundew pusingan berdaun dikumpul semasa kemekaran herba dalam tempoh masa bermula dari bulan Jun hingga Ogos.

Tanamkan puncak herba (1 bahagian) dengan etanol atau vodka pada 40 peratus tumpuan. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama 10 hari di tempat yang gelap. Ingat untuk goncang sekali-sekala. Selepas itu, tuang berwarna. Satu dos berwarna adalah 15-20 turun. Satu dos berwarna untuk kanak-kanak adalah 1-2 titik, tetapi satu dos untuk kanak-kanak lebih tua adalah 5-10-15 titik bergantung kepada umur.
Satu lagi herba yang digunakan untuk merawat batuk kokol adalah laut-holly. Herba ini mempunyai sedatif, anti-batuk, sifat antispasmodic dan anti-radang. Anda perlu menggunakan laut holly batang, daun dan bunga yang dikutip pada bulan Julai dan Ogos.

Tanamkan satu sudu teh laut holly batang, daun dan bunga dengan segelas air. Rebus infusi selama 5 minit dan biarkan ia minuman selama 15 minit. Selepas itu, tuang dan minum 2-3 gelas merebus setiap hari. Satu dos ubat untuk kanak-kanak bermula dari satu perempat daripada kaca untuk satu gelas merebus bergantung kepada umur.
Terdapat pelbagai ubat-ubatan sebatian untuk merawat batuk kokol boleh didapati di kedai ubat. Sesetengah ubat-ubatan ini mengandungi ekstrak sundew bulat-berdaun dan thyme dan terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan batuk kokol dan batuk. Dos yang biasa ialah 15-20 titis 3 kali sehari. Ini titik biasanya bertujuan untuk bayi dan kanak-kanak, juga. Bayi bermula dari umur 6 bulan boleh mempunyai 2-6 titis 3 kali sehari. Prasekolah boleh mempunyai 5-10 titis ubat 3 kali sehari, kanak-kanak umur sekolah dan dewasa - 15-20 titis 3 kali sehari.

Jus bawang putih dan mengambil satu sudu teh jus 2-3 kali sehari.
Campurkan kuantiti yang sama jus lobak dan madu. Tambah sedikit garam dan mengambil 2 sudu teh sirap setiap 8 jam.
Anda boleh menggunakan herba lain untuk merawat batuk kokol, juga. Herba-herba ini perlu mempunyai ekspektoran dan tindakan batuk-menenangkan. Sebagai contoh, anda boleh menggunakan Mallow akar, Cowslip, pisang, Iceland lumut dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar