Senin, 09 November 2015

Cara Elakkan Batu Buah Pinggang

Cara Elakkan Batu Buah Pinggang

Jika anda mempunyai batu karang maka anda mesti sedar bahawa ini adalah satu keadaan yang serius dan boleh membawa maut jika tidak dirawat. Keadaan ini berlaku apabila batu dari sekeliling buah pinggang, kebanyakan orang hanya mengeluarkan ini biasanya apabila mereka buang air kecil namun kadang-kadang kemudian batu sebenarnya boleh menjadi terlalu besar untuk dikeluarkan biasanya melalui badan kita.

Ia adalah penting bahawa anda mengenali beberapa gejala keadaan yang termasuk rasa sakit ketika membuang air kecil, darah adalah air kencing dan demam.

Jika anda sedang mencari untuk belajar bagaimana untuk mengelakkan batu karang, maka saya sekarang akan memberikan anda beberapa tips pakar yang anda boleh gunakan untuk mengelakkan diri anda daripada mendapat keadaan.

Perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah untuk meningkatkan pengambilan harian anda air, cuba minum sekurang-kurangnya 4 pain air sehari, ini membantu mengusir buah pinggang anda dan mencegah pembentukan batu membangun.

Anda perlu berhati-hati tidak terlalu mengambil terlalu banyak kalsium dalam diet anda. Ingatlah bahawa batu-batu yang dibuat biasanya kalsium dan penyelidikan telah mencadangkan bahawa tahap kalsium dalam diet kita sebenarnya boleh meningkatkan risiko keadaan.

Sesetengah orang akan risiko yang tinggi untuk keadaan daripada yang lain. Jika anda mempunyai ahli keluarga terdekat yang mengalami penyakit ini maka ia adalah penting bahawa anda belajar bagaimana untuk mengelakkan batu karang dan mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengurangkan risiko anda mendapat penyakit ini.

Diet yang betul adalah amat penting, jika anda mempunyai risiko yang tinggi ia adalah idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda mengenai pelan diet. Doktor anda akan meletakkan bersama-sama pelan diet untuk anda ikuti yang akan membantu mengurangkan risiko anda membangunkan keadaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar