Senin, 09 November 2015

Hospitalists: A Berkembang Pengamal Perubatan

Hospitalists: A Berkembang Pengamal Perubatan

Yang khusus berkembang dalam industri penjagaan kesihatan adalah bahawa Hospitalist a. Walaupun sesetengah kanak-kanak mahu kumpulan sehingga menjadi pakar bedah otak atau pakar sakit puan, yang lain kini mempunyai pilihan untuk menjadi Hospitalist a.

Dengan memberi tumpuan kepada amalan perubatan hospital, ini dan akan datang khusus tenggelam dalam suasana hospital. Peranan awal untuk pakar ini adalah sebagai penghubung antara pesakit dimasukkan ke hospital dan seorang doktor di luar tapak. Manakala pakar-pakar perubatan biasanya menghabiskan sebahagian daripada hari mereka melihat pesakit di pejabat mereka dan sebahagian daripada hari mereka membuat pusingan di hospital yang mereka bergabung, kini seorang doktor di luar tapak boleh bergantung kepada Hospitalist untuk menjaga pesakit yang dimasukkan ke hospital mereka. Ini termasuk pesakit bilik kecemasan serta orang-orang yang diterima masuk.

Keistimewaan dibangunkan sebagai jawapan kepada permintaan yang banyak diletakkan pada doktor dan pada yang sama gaji doktor masa telah berkurangan kerana kebanjiran penjagaan kesihatan diuruskan. Juga mempengaruhi khusus baru had diletakkan pada jam pelatih dan penduduk dibenarkan untuk berbelanja di hospital.

Hospitalist A mempunyai latihan perubatan yang sama seperti mana-mana MD atau DO Perbezaannya ialah amalan yang lebih baru ini memberi tumpuan kepada ubat hospital dan bukannya dalam amalan luar tapak. Pakar-pakar ini bekerja dengan pelbagai pesakit dari mereka yang mempunyai selsema semata-mata untuk mereka yang mempunyai masalah jantung yang kompleks. Sama seperti pakar-pakar perubatan lain, beberapa hospitalists pakar dalam sesuatu bidang perubatan seperti perubatan dalaman atau neurologi. Sementara orang boleh bekerja dengan telinga, hidung, dan kerongkong, yang lain boleh bekerja dengan tibiae, fibulae dan femurs. Lain-lain adalah generalis.

A Hospitalist di Cheyenne boleh menjadi hubungan antara seorang doktor dan hospital, menghadiri lebih mudah untuk kehendak yang berterusan pesakit dimasukkan ke hospital itu. Amalan perubatan hospital boleh menjadi sangat canggih. Perubahan yang dijalankan, kadang-kadang menjadikan ia sukar bagi seorang doktor di luar tapak untuk bersaing dengan protokol semasa. Doktor di khusus ini, di sisi lain, adalah asyik dalam hospital dan, akibatnya, kaedah-kaedah dan peraturan-peraturan yang sedang berlangsung.

Terdapat sekurang-kurangnya dua saluran utama untuk mendapatkan pekerjaan di khusus ini. Satu cara ialah melalui sebuah hospital sendiri. Banyak hospital mempunyai di tempat amalan mereka sendiri supaya mereka melakukan temu duga itu, pengambilan pekerja, dan sebagainya, dan individu itu yang diambil secara langsung oleh mereka. Amalan Hospitalist juga wujud di mana amalan yang bergabung dengan hospital tertentu tetapi menyewa amalan dan menggaji individu.

Walaupun amalan yang agak muda, hospitalists yang semakin meningkat bilangannya dan kehadiran dalam industri perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar