Senin, 09 November 2015

Pemulihan Rumah untuk Penyembuhan Kelemumur

Pemulihan Rumah untuk Penyembuhan Kelemumur

Kelemumur adalah salah satu daripada banyak masalah yang orang alami. Perkara yang terbaik adalah bahawa terdapat agak beberapa rawatan rumah yang boleh digunakan sebagai ubat kelemumur. Ubat-ubatan ini adalah mudah untuk menjalankan kerana mereka menggunakan produk yang mudah diperolehi di rumah atau boleh dibeli dari kedai-kedai pada harga yang berpatutan.

Jenis pertama penawar rumah kelemumur ialah penggunaan kapur. Semasa mencuci rambut, anda dikehendaki menggunakan satu sudu teh jus limau dalam bilasan terakhir. Kelebihan menggunakan kapur ialah ia bukan sahaja menghilangkan kelemumur tetapi juga menyimpan rambut bercahaya. Anda juga boleh memilih untuk menggunakan pes yang diperbuat daripada jus lemon dan bumi penuh ke kulit kepala kerana ia akan membantu dalam penyingkiran sel-sel mati tambahan.

Anda juga boleh memilih untuk menggunakan bit untuk menghilangkan keadaan ini. Bit, kedua-dua akar dan bahagian atas perlu direbus dalam air yang kemudiannya akan digunakan dalam mengurut kulit kepala. Anda perlu menggunakan jari anda untuk mengurut rambut setiap malam. Oleh kerana ubat rumah ini mungkin kotor seprai dan bantal, ia adalah disyorkan bahawa anda menggunakan yang lama.

Ubat rumah yang lain ialah penggunaan biji halba. Anda perlu 2 sudu biji Halba, yang perlu direndam di dalam air dalam satu malam dan kemudian tanah untuk membuat pes halus pada waktu pagi. Kemudian, anda perlu memohon pes ke atas kulit kepala anda dan tinggalkan ia dalam selama setengah jam. Selepas itu anda perlu basuh rambut anda menggunakan penyelesaian sabun kacang atau akasia concinna. Rawatan ini perlu dilakukan dua kali dalam tempoh dua minggu pertama dan kemudian sekali dalam tempoh dua minggu akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar